۱۳۹۵ تیر ۱۱, جمعه

نحوه صحیح بک لینک سازی برای وب سایت

یکی از روش هایی که در سئو برای بالا بردن رنک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود بک لینک سازی (Link Building) می باشد که بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.

بررسی نکات قبل از شروع عملیات

قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت بارگذاری گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.
مکان های بک لینک سازی وب سایت

یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید.

در سایت های ساخت وبلاگ رایگان می توانید عضو شده و مقالات خود را در آنها نیز بارگذاری نمایید البته این کار را حتما با ذکر منبع انجام دهید.

می توانید مقاله بهترین مکان های بک لینک سازی وب سایت را مطالعه نمایید.
 
زمان انجام بک لینک سازی

این عملیات می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز 100 بک لینک ایجاد ننمایید و روز دیگر 10 بک لینک و سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.
تعداد بک لینک

تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و با کیفیت تر باشند تاثیر مثبت تری بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهند داشت. لینک ها همچنین می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی نمایند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های غلط بک لینک سازی وب سایت شما جزو مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد و سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج می گردد.

کیفیت بک لینک ها

برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:

    سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید
    بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید
    از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نمایید
    استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما لطمه بزند
    لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است
    لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند
    از تبادل لینک اجتناب نمایید
    از خرید لینک جددا خودداری نمایید

این مطلب نخستین بار در اینجا منتشر شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر