ه‍.ش. ۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت بخش سوم

فاکتور های بک لینک :

76- عمر دامنه هایی که به شما لینک می دهند بسیار حائز اهمیت است.

وقتی که مدیران سایت ها متوجه شدن که اگه برای سایتشون لینک دریافت کنن باعث میشه رتبه سایتشون داخل گوگل افزایش پیدا کنه خیلی ها می رفتند و حدود 20 سایت جدید تاسیس می کردن و از اون سایت ها خیلی زیرکانه به سایت خودشون لینک میدادن و بعد از مدتی متوجه شدن که تغییری تو رتبه بندی سایتشون رخ نداده، نکته اینجاست که باید توجه داشته باشین که عمر دامنه هایی که از اون ها لینک دریافت می کنین باید زیاد باشه، هرچقدر عمر دامنه ای که به شما لینک میدن زیاد تر باشه باعث میشه امتیاز بیشتری دریافت کنین به عنوان مثال ارزش لینک های یک دامنه که 8 ساله که سایت فعالی هستش بسیار بیشتر از لینک های دامنه ای هستش که 3 ماهه تازه راه افتاده پس حتما سعی کنین از سایت های قدیمی تر با عمر بالاتر لینک دریافت کنین زیرا این سایت ها از دید گوگل معتبر تر هستن، برای این که بتونین عمر هر دامنه رو متوجه بشین، میتونین نام اون دامنه رو whois بگیرین و تاریخ ثبت دامنه رو شناسایی کنی و بررسی کنین از زمانی که دامنه ثبت شده تا امروز این سایت دقیقا چند سال عمر داره.

77- تعداد لینک هایی که از روت دامنه ها دریافت می کنید بسیار مهم است.

برای افزایش اعتبار سایتتون باید از روت دامنه های معتبر لینک های با کیفیت دریافت کنید، خیلی ها برای افزایش اعتبار سایتشون از صفحات فرعی وب سایت ها لینک دریافت می کنند و این اعتبار چندانی برای سایت شما به هماره نداره، دریافت لینک از روت دامنه یعنی این که یه دامنه مثل mizbanfa.net از صفحه اصلی یعنی دقیقا آدرس mizbanfa.net به سایت شما لینک بده، لینک هایی که از سمته روت اصلی دامنه های معتبر به سایت شما داده میشن برای سایتتون اعتبار بسیار بالایی داره اما خیلی دقت کنین که داخل انجام این کار زیاده روی نکنین، یه وقت تصمیم نگیرین که لینک بخرین ! هدف ما سئو کلاه سیاه یا موقتی نیست.

78- از سرور هایی با کلاس c متفاوت لینک دریافت کنید.

هنگامی که شما از یک سایت لینک دریافت می کنید گوگل نام دامنه اون سایت رو شناسایی و آنالیز می کنه و از آنالیز نام اون دامنه IP سرور اون سایت رو بدست میاره  و همونطور که میدونین هر سرور یک IP داره که از 4 قسمت تشکیل شده، یعنی قسمت های a و b و c و d، و به هر قسمت از IP میگیم کلاس و هر IP از 4 کلاس متفاوت تشکیل شده، کلاس سوم IP رو کلاس C می نمامیم و گوگل به کلاس C آدرس IP دامنه هایی که به شما لینک میدن خیلی توجه میکنه حتما می پرسین چرا کلاس c ? بخاطر این که کلاس c هر IP نشان دهنده موقعیت سرور و کشور سایت لینک دهنده هستش و گوگل انتظار داره از سرتاسر جهان به سایت شما لینک داده بشه نه این که تمام سایت هایی که به شما لینک میدن از یه کشور خاص باشن و اگر این اتفاق رخ بده گوگل به سایت شما مشکوک میشه، بنابراین سعی کنید در سایت های معتبر از سرتاسر جهان برای وب سایتتون لینک ایجاد کنید تا این باعث افزایش شهرت وب سایت شما بشه، این یکی از اصلی ترین فاکتور های دریافت لینک محسوب میشه که از جریمه شدن سایت شما توسط گوگل جلوگیری میکنه و لینک بیلدینگ شما رو طبیعی تر جلوه میده.

79- تعداد صفحاتی از یک دامنه که به شما لینک می دهند بسیار مهم است.

این هم یکی دیگه از فاکتور های مهم محسوب میشه که کمتر جایی راجبش بحث شده، وقتی که شما به سایتی پول پرداخت می کنین و اون سایت لینک سایت شما رو داخل تمام صفحاتش قرار میده به نظرتون گوگل چه فکری راجبه سایتتون میکنه ؟ خودتون رو بزارین به جای گوگل وقتی میبینه یه سایتی از کل صفحاتش داره به سایت شما لینک میده چه معنایی داره ؟ معناش اینه که شما پول دادین تا به شما لینک بدن و گوگل از این کار بسیار متنفره که شما لینک بخرین، گوگل دوست داره که سایت ها خودشون به شما لینک بدن نه این که شما پول پرداخت کنین و لینک دریافت کنید، گوگل میگه اصلا چه دلیلی داره که یه سایت از کل صفحاتش به شما لینک بده ؟ و جواب اینه که شما دارین تقلب می کنید و گوگل هم سایت شما رو سریعا جریمه میکنه و کل اعتبار سایتتون از دست میره، خیلی خب چاره چیه ؟ شما باید به جای این که از کل صفحات سایت یه سایت لینک دریافت کنین فقط از یکی از صفحات اون سایت لینک دریافت کنین و در عوض تنوع دریافت لینک هاتون رو افزایش بدین که به این کار میگن دریافت ریپورتاژ آگهی، یعنی یه سایت مشهور فقط داخل یک صفحه راجبه وب سایت شما مقاله ای مینویسه و به وب سایت شما لینک میده و این اثر فوق العاده ای بر روی وب سایت شما داره البته این کار کمی هزینه بر هستش ولی به انجام دادنش می ارزه.

80- از تگ alt بنر های تبلیغاتی در سایت ها لینک دریافت کنید. { جمع آوری توسط seokhane.blogfa.com }

اگه میخواین لینک برای سایتتون دریافت کنید باید لینک های خیلی متنوعی به سمته سایتتون هدایت کنین یکی از راه هاش اینه که از تگ alt بنر های تبلیغاتی لینک به سمته سایتتون هدایت کنید و گوگل این کار رو خیلی دوست داره و تقلب محسوب نمیشه، یعنی این که شما وقتی داخل یه سایت مشهور و پربازدید بنر تبلیغاتیتون رو قرار میدین به مدیر اون سایت کلمه کلیدی وب سایتتون رو بدین و بگین کلمه کلیدی وب سایتتون رو داخل تگ alt اون بنر قرار بده و سپس از اون بنر به سمته سایتتون لینک هدایت کنین، این یکی از بزرگترین راز های دریافت بک لینک مفید بود که خدمتتون عرض کردم و امیدوارم خیلی خوب از این فاکتور استفاده کنین، راستی یه نکته مهم یه وقت نرین تو یه سایت بزرگ یهو بنر تبلیغاتی قرار بدین و کلی لینک دریافت کنید و بعد مثلا دو ماه که نتیجه گرفتین کل بنر هاتون رو بخاطر صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی کنسل کنین، اینطوری ترافیک سایتتون و لینک های سایتتون به شدت افت می کنن و اثرات جبران ناپذیری بر روی سایت شما داره، بنابراین اول بودجه تبلیغاتیتون رو در نظر بگیرین و برای یکسال بودجه کنار بزارین و این کار رو برای یکسال یا همیشه انجام بدین، انجام این کارا به استراتژی نیاز داره لطفا با اشتباه انجام دادنش کار دسته خودتون ندین.

81- از دامنه های مختلف با پسوند های edu. و gov. و ac.ir لینک دریافت کنید.

تنوع بک لینک های هدایت شده به سایتتون یکی از راز های موفقیت در لینک بیلدینگ هستش، مثلا نباید همه سایت هایی که به شما لینک می دهند ir. یا com. باشن این یعنی شما دارین تقلب می کنین و لینک های سایتتون ساختگی و الکی هستن، دریافت لینک از TLD های متفاوت خیلی پر اهمیته، دامنه های edu. مربوط به دانشگاه ها و منابع علمی معتبر هستند، دامنه های gov. مربوط به سایت های دولتی معتبر هستند، و دامنه های ac.ir مربوط به مدارس یا دانشگاه های ایران هستند؛ حالا اگه شما بتونین سایت هایی رو با پسوند های بالا شناسایی کنین و حتی یک لینک هم از هر کدوم از اون ها دریافت کنین ارزش این لینک ها از هزارن سایت عادی که به شما لینک بدن بیشتره، یادتون نره که تنوع در دریافت بک لینک عامل موفقیت شما در موتور های جستجو سختگیر، مانند گوگل محسوب میشه.

82- از دامنه ها و صفحاتی که authority بالایی دارند لینک دریافت کنید.

authority یکی از شاخصه های مهم اعتبار صفحات اینترنتی هست که توسط شرکت moz که یکی از بزرگترین شرکت های علمی تحقیقاتی در زمینه موفقیت در موتور های جستجو هست ارائه شده و هر صفحه از وب سایت داری یه authority متفاوته که عدد اون از 1 تا 100 هستش خب حالا اگر شما بخواین authority صفحات اینترنتی رو شناسایی کنین دوتا راه داره، راه اول اینه که وارد وب سایت https://moz.com/researchtools/ose/ بشین و آدرس url مورد نظرتون رو وارد کنین تا authority اون صفحه رو به شما نمایش بده و راه دیگش هم اینه که ابزار moz bar رو دانلود کنین و بر روی مرورگرتون نصبش کنین و اینطوری وارد هر صفحه اینترنتی که بشین authority اون صفحه رو به شما نمایش میده و حالا هدف شما باید این باشه که از صفحاتی لینک دریافت کنین که authority بسیار بالایی دارن مثلا آتوریتی از 40 به بالا خیلی قوی محسوب میشه، شما باید داخل لینک بیلدینگ هاتون همیشه سعی کنین از صفحاتی لینک بگیرین که آتوریتی بالاتری دارن و این باعث میشه لینک های تاثیر گذار تری دریافت کنید.

83- از همکارانتان در یک حوزه کاری هم لینک دریافت کنید.

البته این همیشه داخل ایران بعیده که دو تا سایت تو یه حوزه رقابتی به هم دیگه لینک بدن، اما این یه فاکتور بسیار مهمه و گوگل خیلی دوست داره سایت هایی به هم دیگه لینک بدن که در یه حوزه یا در یه زمینه فعالیت میکنن و برای این لینک ها ارزش بسیار بالایی قائل میشه، مثلا سایت میزبان فا در زمینه هاستینگ و میزبانی وب فعالیت داره حالا اگه وب سایت های هاستینگ دیگه هم به میزان فا لینک بدن ارزش این لینک ها بسیار بالاتر از دریافت لینک از سایت های غیرمرتبط با زمینه کاری وب سایت ما هستش، البته فکر نکنین که همیشه باید سایت های دیگه به شما لینک بدن، شما هم میتونین به سایت رقیبان معتبرتون در سطح جهان لینک بدین، این باعث میشه که گوگل با دنبال کردن این لینک ها خیلی سریع موضوع فعالیت وب سایت شما رو تشخیص بده و با انجام صحیح این کار داخل کلمات کلیدی سایتتون شاهد افزایش رتبه خواهید بود، اگرچه این کار سختیه اما با همکارانتون صحبت کنید و اهمیت این موضوع رو براشون توضیح بدین و از همکارانتون یک لینک معتبر دریافت کنید و شما هم یک لینک به همکارتون بدین، همیشه این رو بدونین که لینک های با ارزش به سختی و با زحمت بدست میان، شما سعی کنید متفاوت باشید و همکارنتون رو قانع کنید تا به شما لینک بدن.

84- دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی را در سایتتان قرار دهید.

اگر جزء آن دسته از وب سایت هایی هستید که برای مشتریانتون ارزش قائل میشین و برای اون ها مقاله های مفید و خوب تولید میکنین یا میخواین جزء این دسته از سایت ها باشین این رو باید به خوبی بدونین که تولید محتوا به تنهایی کافی نیست و شما باید محتوایی تولید کنین که به خوبی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بشه، یکی از مهم ترین معیار های سنجش ارزش مقاله اینه که چقدر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، بنابراین سعی کنین در پایین مقالاتتون دکمه های به اشتراک گذاری مقاله در شبکه های اجتماعی رو حتما قرار بدین؛ این باعث میشه اگه کاربران از مقاله شما لذت بردند به راحتی بتونن اون رو با سایر با دوستاشون تو شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارن.

85- اگر به سایت های اسپم لینک بدهید برای اعتبار سایتتان مضر است.

شاید شما ندونین که تا به حال به چه سایت هایی لینک دادین اما گوگل این را به خوبی میدونه که شما به چه سایت هایی لینک میدین و لینک های خارج شده از سایت شما رو به دقت دنبال میکنه و این رو هم باید بدونین وقتی به یه سایتی لینک میدین قسمتی از اعتبار سایتتون رو به اون سایت می بخشین و با لینک دادن به اون سایت دارین به گوگل میگین من به این سایت اعتماد کامل دارم و تصمیم دارم کمی از اعتبارم رو به این سایت ببخشم و گوگل هم به حرف شما رو گوش میکنه و سایت مقصد رو بررسی میکنه، گوگل اگر در هنگام بررسی سایت مقصد متوجه بشه که اون وب سایت یه سایت اسپمر و متخلفه این رو از چشم شما میبینه و خیلی برای اعتبار سایت شما بد میشه، خیلی خب مصلما شما قادر نیستین که متوجه بشین کدوم سایت ها اسپمرن و کدوم سایت ها نرمال هستن بنابراین برای این که این مشکل هیچوقت براتون پیش نیاد لینک های خروجی از سایتتون رو nofollow کنین، وقتی لینک های خروجی از سایتتون رو nofollow کنین دارین به گوگل میگین من به این سایت لینک میدم اما بهش اعتماد ندارم پس لطفا از اعتبار من به اون سایت نده، ابزار های خیلی زیادی برای nofollow کردن لینک های خروجی سایتتون وجود داره که میتونین راجبه افزونه هایی که تو سیستم مدیریت محتوا این کار رو انجام میدن بیشتر سرچ کنید.

86- مطالب خود را به عنوان پست مهمان در سایر سایت ها قرار دهید.

این یکی از سالم ترین و بهترین و با ارزش ترین راه های دریافت لینک با کیفیت محسوب میشه که تصمیم درم شما رو با این روش آشنا کنم، شما میتونین وب سایت هایی که در زمینه حوزه کاری شما فعالیت دارند رو شناسایی کنید و با مدیران این وب سایت ها وارد ارتباط بشین یا شرایط نویسندگی مهمان رو در این سایت ها مطالعه کنین، سپس کاری که شما باید بکنین اینه که یک مطلب اختصای و مفید برای اون سایت تولید کنید و به اون سایت ارائه کنین هنگامی که مدیر سایت مطلب شما رو داخل وب سایتش قرار میده به عنوان منبع یک لینک به سایت شما میدهد و این برای سایت شما خیلی با ارزشه چون این لینک هیچوقت حذف نمیشه و هروز به عمر این لینک اضافه میشه، هنگامی که یه سایت از یه مطلب علمی به سایت شما لینک میده این باعث میشه که اعتبار وب سایت شما به شدت افزایش پیدا کنه، دریافت یک یا چند لینک با این روش های مفید از خریدن لینک در هزاران سایت بی ارزش برای شما مفید تره، به این جمله من دقت کنین که لینک های با ارزش به راحتی به دست نمیان.

87- برای صفحات داخلی سایتتان هم لینک دریافت کنید.

خیلی وقتا شاهد این هستم که مدیران سایت ها یا سئو کار ها تمام لینک ها رو برای آدرس url صفحه اصلی سایتشون دریافت میکنن تا بتونن تو کلمات کلیدی سایتشون هرچقدر سریع تر بالا بیاین و فروش بالایی کنن اما گوگل دید دیگه ای نسبت به این قضیه داره، در حقیقت صفحه اصلی وب سایت شما جاییه که محصولات شما به صورت مختصر معرفی شدن و صفحه اصلی سایت شما کارش اینه که کاربر رو به سایر صفحات سایت شما هدایت کنه، خیلی خب این صفحه نه مطلب علمی داره نه زیاد برای کاربران اینترنت مفیده، برای همین شما نباید تمام لینک ها رو برای صفحه اصلی سایتتون دریافت کنین وقتی کلی لینک به صفحه اصلی سایتتون هدایت میگنین این یعنی دارین به گوگل میگین من دارم تقلب می کنم، اگه می خواین سایتتون رو طوری سئو کنین که همیشه اعتبار داشته باشه و یه منبع درآمد ثابت باشه شما باید مقالات مفید تولید کنین و لینک برای مقالاتتون و سایر صفحات مفیدتون دریافت کنین، نوید من اینه که اصلا نگران نباشین وقتی کلی محتوای مفید و ارزشمند تولید کنین و به اون ها لینک هم بدین گوگل یه امتیار خیلی خوب برای صفحه اصلی سایتتون و کلمات کلیدی اصلی سایتتون هم در نظر میگیره و در کمال ناباوری وقتی به کاربران اینترنت کمک می کنین و مطالب مفید تولید می کنین گوگل هم برای شما مشتری میفرسته، نگران نباشید شما سایتتون رو اصولی سئو کنین گوگل هوای شما رو داره، اگر برای صفحه اصلی سایتتون لینک بگیرین تو سئو بازنده صد در صدی هستین.

88- لینک های nofollow از دید گوگل اهمیت کمتری دارند.

همیشه این رو بدونین که گوگل برای لینک های nofollow ارزشی زیادی قائل نمیشه، بنابراین اگه تصمیم دارین لینک از جایی دریافت کنین همیشه سعی کنین تمرکزتون بشتر روی دریافت لینک های dofollow باشه، اما دقت کنین که من گفتم سعی کنین بیشتر لینک های سایتتون dofollow باشه و منظور من اینه که تمرکز اصلی شما بر روی دریافت لینک های dofollow باشه و برای اینجور لینک ها هزینه پرداخت کنین ولی همونطور که قبلا گفتم گوگل سایت هایی رو دوست داره که تنوع زیادی از لینک به سمته اون ها هدایت میشن، توصیه می کنم برخی اوقات لینک های nofollow هم دریافت کنید تا تنوع لینک های سایت شما زیاد تر بشه، اگر یه سایتی اعتبار خیلی بالایی تو گوگل داشته باشه وقتی لینک nofollow هم به سایت شما بده تاثیر خوبی روی رتبه سایتتون داره.

89- از یک دامنه بیش از حد لینک دریافت نکنید.

همونطور که قبلا هم گفتم در مورد دریافت لینک باید خیلی احتیاط کنید و خیلی اصولی و اخلاقی این کار رو انجام بدین برای همین توصیه و تجربه من این هستش که اگه از سایتی میخواین لینک دریافت کنید حتما با مدیران اون سایت وارد ارتباط بشید و از مدیران سایت های بزرگ مانند سایت های خبری؛ دانلودی و تفریحی بخواین که فقط داخل برخی از صفحات سایتشون لینک شما رو قرار بدن نه این که یهو تو چند هزارتا صفحه به شما لینک بدن، تصور نکنین که هرچقدر لینک بیشتری بگیرین بیشتر امتیاز می گیرین نه اینطور نیست، اگر بیش از حد و بدون رعایت جانب احتیاط زیادی از یه سایت لینک دریافت کنید با انجام این کار به گوگل میگین که من دارم تقلب می کنم و گوگل هم شما رو جریمه می کنه.

90- از تکنیک ریدایرکت 301 برای هدایت اعتبار صفحات سایت های دیگر به سایتتان استفاده نکنید.

شاید این هم یک فاکتور جالب برای شما باشه، مدتی هستش که خیلی از سئو کار های تازه کتر وقتی میخوان یه سایتی رو سئو کنن یک سری دامنه پیدا می کنن که قبلا فعال بودن اون سایتا و حالا این سایت ها یا دامنه هاشون منقضی شده و از بین رفتن یا این که کلا دیگه فعالیت ندارن، اون موقع سئو کارا میان این دامنه ها رو خریداری میکنن و به هاست وصلش میکنن بعدش از طریق روش های خیلی زیرکانه بررسی می کنن که کدوم آدرس های url از این دامنه قبلا اعتبار بالایی در موتور های جستجو داشتن و بعد از شناسایی این صفحات اون ها رو به وسیله تکنیک redirect 301 به سمته سایتی که میخواهند سئو کنند هدایت می کنند و به این صورت در نتایج موتور های جستجو تقلب می کنند و سپس شاهد افزایش رتبه سایت میشن اما بعد از مدت اندکی سایت توسط موتور های جستجو به صورت جدی جریمه میشه و از نتایج محو میشه، بنابراین توصیه من اینه که به هیچ وجه از چنین تکنیک های غیر اخلاقی برای سئو کردن وب سایتتون استفاده نکنین، گاهی اوقات انجام ندادن بعضی از کار ها خودش باعث موفقیت میشه و این یکی از اون عوامل هستش.

91- کلمه کلیدی خود در anchor text استفاده کنید.

در صورتی که در سایر سایت ها یا انجمن های اینترنتی مقاله نویسی می کنید میتونین با رعایت احتیاط با anchor text ها برای سایتتون لینک دریافت کنید، انکور تکست یعنی همان کلمه کلیدی، مثلا وقتی یه مقاله مینویسین و کلمه کلیدی سایتتون هم داخلش هست می تونین اون کلمه رو به صفحه مرتبط با اون کلمه از سایتتون لینک کنید، البته تو انجام این کار خیلی احتیاط کنید و سعی کنید این کار رو اینقدر تکرار نکنین که کاربران اینترنت رو کلافه و ناراحت کنین، استفاده بیش از حد از این تکنیک ها میتونه نتیجه معکوس داشته باشه بنابراین با رعایت تعادل و احتیاط این کار رو انجام بدین.

92- از anchor text برای لینک های داخلی سایتتان هم استفاده کنید.

این هم یکی دیگه از فاکتور های مهم سئو هستش که من اسمشو گذاشتم لینک بیلدینگ داخلی، یا سئوی داخل سایت، فرض کنید یکی موضوع های وب سایت شما بازاریابی اینترنتی هستش و یک مقاله مینویسن و در اون مقاله به کابران میگین حتما از تکنیک های بهینه سازی وب سایت استفاده کنن تا وب سایتشون پربازدید تر بشه، حالا کاری که شما باید بکنین اینه که به عنوان مثال از کلمه بهینه سازی به اون صفحه یا مجموعه از سایتتون که داخلش راجبه بهینه سازی مطلب یا محصول دارین لینک بدین و این باعث میشه اعتبار صفحه مقصد داخل موتور های جستجو افزایش پیدا کنه و لینک بیلدینگ داخلی سایتتون کامل بشه، سعی کنین حتما ارتباط بین سایر صفحات سایتتون رو از طریق لینک با anchor text یا همون کلمه کلیدی فراهم کنید البته بهتره از هر مقاله بیشتر از 3 تا لینک خارج نکنین و تو انجام این کار خیلی احتیاط کنید و مقالات و مطالب مرتبط رو از طریق این تکنیک به هم متصل کنین، این علاوه بر افزایش رتبه باعث میشه ربات های موتور های جستجو بیشتر داخل سایتتون گردش داشته باشند و مطالب سایت شما خیلی سریع تر از قبلا هم ایندکس بشه، این فاکتور یکی از اصلی ترین فاکتور ها در زمینه ساختار لینک های داخل سایت هستش.

93- از TLD های متفاوت لینک دریافت کنید.

TLD یعنی سازمان های ثبت کننده دامنه و هر کشور tld خاص خودش رو داره، مثلا پسوند دامنه های ژاپن jp. هست و پسوند دامنه های آلمان de. هست، پسوند دامنه های آمریکا us. هست، حالا شما اگر بتونین از پسوند های مختلف و سایت های مختلف در سرتاسر جهان لینک دریافت کنین برای سایتتون بسیار مفید هست و باعث میشه گوگل ارزش خیلی زیادی برای سایت شما قائل بشه، همونطور که قبلا هم گفتم تنوع در لینک های دریافت شده یکی از مهم ترین اصول موفقت در استراتژی لینک بیلدینگ برای وب سایت شما هستش.

94- موقعیت لینک های هدایت شده به سایتتان بسیار مهم است.

این فاکتور هم یکی از مهم ترین فاکتور های بک لینک محسوب میشه که یه راز فاش نشده هستس و کمتر جایی راجبش توضیح داده شده، وقتی که یک وب سایت به سایت شما لینک میده از موقعیت های مختلفی می تونه به شما لینک بده، مثلا میتونه از داخل منو سایت به شما لینک بده یا از فوتر سایت به شما لینک بده یا از سایدبار های کناری سایت به شما لینک بده، با توجه به این که اکثر لینک های پولی و خریدنی از فوتر و سایدبار ها به سمته سایت های مقصد هدایت میشن گوگل برای لینک های این موقعیت ها دیگه جدیدا خیلی اهمیت کمی قائل میشه، چیزی که شما باید بدونین اینه که با ارزش ترین موقعیت یک سایت برای دریافت لینک، موقعیت content اون سایت هستش یعنی موقعیت مطلب یا همون موقیتی که مقاله داخلش نوشته میشه، بنابراین اگر به دنبال لینک های اساسی و مفید هستید سعی کنین از مدیران سایت ها بخواین از موقعیت مطلب به سایت شما لینک بدن که به انجام این کار به اصطلاح میگن ریپورتاژ و هزینه های بالایی هم داره اما باید بدونین که این یکی از با ارزش ترین نوع لینک ها هستش.

95- از سایت های مرتبط با موضوع فعالیت سایتتان لینک دریافت کنید.

اگر تصمیم دارید که یک لینک بیلدینگ بسیار مناسب و اصولی برای وب سایتتون انجام بدین، حتما سعی کنید در سایت هایی لینک وب سایتتون رو قرار بدین که مرتبط با موضوع فعالیت سایت شما باشن، مثلا یه سایت در زمینه طراحی وب سایت نباید از یه سایت مجله تفریحی و سرگرمی لینک دریافت کنه، یا حتی اگر قراره از انجمن ها و تالار های گفتگو لینک دریافت کنین حتما سعی کنین لینک وب سایتتون رو در دایرکتوری ها و موضوعات خاص آن انجمن که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما هست قرار بدین.

96- کلمات کلیدی قبل و بعد از لینک های شما هم بسیار مهم هستند.

این فاکتور هم شاید به ندرت دربارش توضیحی داخل اینترنت بتونید پیدا کنید، اما یکی از راز های اصلی لینک بیلدینگ صحیح محسوب میشه؛ به این معنیه که اگه یک مطلبی داخل یک وب سایت قرار میدین تا از اون مطلب لینک دریافت کنید باید به کلماتی که قبل و بعد از اون کلمه ای که به سایت خودتون لینک می کنین خیلی توجه کنین، چون کلمات قبل و بعد از لینک انکور تسکت یا کلمه کلیدی سایت شما محسوب میشن؛ بنابراین پس از دونستن این فاکتور می تونین با یه تکنیک هوشمندانه برای سایتتون متن هایی حاضر کنین و کلمات کلیدی خود را در قبل و بعد از کلمه ای که می خواهید با آن به سایتتون لینک بدین قرار بدین و سپس این متن رو داخل یکسری از سایت ها قرار بدین تا متوجه تاثیر فوق العاده این نوع لینک بیلدینگ بشید. البته این تکنیک زمانی کاربرد بهتری داره که تصمیم داشته باشین یکسری ریپورتاژ آگهی برای وب سایتتون در وب سایت های پربازدید منتشر کنید.

97- کلمه کلیدی در تیتر صفحه ای که به شما لینک می دهد نیز حائز اهمیت است.

این فاکتور رو هم شاید تا به حال نشنیده باشین اما باید بدونین یکی از مهم ترین اصول دریافت لینک با کیفیت هستش، منظور از این فاکتور اینه که اگر تصمیم دارید از یکی از صفحات یک وب سایت برای وب سایتتون لینک دریافت باید به title یا عنوان اون صفحه توجه کنین و دقت کنین که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما داخل عنوان اون صفحه قرار گرفته باشه، مثلا اگر تصمیم دارید یک ریپورتاژ آگهی برای دریافت لینک مفید در سایت های پربازدید قرار بدین، باید دقت کنید که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما داخل عنوان اون صفحه که متن لینک دار شما قرار میگره، قرار گرفته باشه، فکر کنم حالا بهتر دارین درک می کنین که چرا نباید از تمام صفحات یک سایت لینک دریافت کنین، این مورد فاکتور شماره 79 رو بهتر برای شما تفهیم میکه.

98- رشد مثبت لینک های هدایت شده به سایت شما مهم است.

تصمیم دارین لینک بیلدینگ کنین تا سایتتون در نتایج موتور های جستجو پیشرفت کنه ؟ ایرادی نداره این کار رو بکنین اما خب گوگل نباید بفهمه که شما دارین به صورت دستی این کارو خودتون انجام میدین، گوگل دوست داره مردم از سرتاسر جهان به صورت طبیعی به سایت شما لینک بدن نه این که لینک بخرین، اگه گوگل متوجه بشه که شما برای سایتتون لینک خریدین بدون شک شما رو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر