۱۳۹۵ مرداد ۲۲, جمعه

MOZCAST موزکست چیست؟

موزکست چیست؟

موزکست آزمایشی در راستای ردیابی آب و هوای الگوهای الگوریتم موتورجست و جوی گوگل است.گوگل اعلام کرده که در سال 2010، 516 تغییر در الگوریتم های موتور جستجوی خود ایجاد کرده است و شواهد نشان می دهند که این تغییرات همچنان ادامه دارد.مزکست طراحی شده تا به دیگران در دنبال کردن این تغییرات کمک کند.

روش کار موزکست چیست؟

موزکست هر 24 ساعت 1000 کلمه ی کلیدی دست چین شده را انتخاب می کند و نتایج جست و جوی گوگل را دریافت می کند. واژه های کلیدی از قصد طوری انتخاب می شوند که از مقاصد محلیِ واضح جلوگیری کنند و به طور مساوی بر اساسِ حجم درخواست بین پنج “bin” تقسیم شده و هر روز تقریباً در زمانی ثابت از مکانی ثابت ردیابی می شوند.به عبارت دیگر موزکست تمام تلاش خود را برای تحت کنترل بودن دیتاها می کند.به طور روزانه موزکست 10 مورد اول را انتخاب می کند و با 10 مورد اول روز قبل مقایسه می کند و تغییرات (دلتا)رو محاسبه می کند.برای اندازه گیری دلتا موزکست از دو معیار دلتا 10 و دلتا 100 استفاده میکند. بعد از محاسبه تغییرات نتیجه را به صورت دما بر حسب سانتی گراد اعلام میکند.دمای هوا دو یک روز متعادل 21 درجه سانتی گراد می باشد.

صفحه موزکست

دلتا 10 چیست؟

موزکست معیار های مختلفی را برای مقایسه 10 نتیجه اول در دو روز را آزمایش کرد و سرانجام به دو معیار دلتا 10 و دلتا 100 دست یافت. اولین معیار دلتا 100 است که با مقایسه 10 نتیجه اول در دو روز خروجی آن عددی بین 0 تا 100 می باشد که به صورت زیر محاسبه می شود:

  • +0 اگر جایگاه تغییری نکند
  • +|#| اگر جایگاه در در محدوده 10 نتیجه اول تغییر کند
  • +10 اگر نتیجه از 10 نتیجه اول خارج شود

برای مثال اگر URL از 2 ام به 5 ام تغییر جایگاه پیدا کند، # برابر 3 خواهد بود و سه تا به مقدار دلتا 100 اضافه خواهد شد. برای نرمالیزه کردن دیتا،از دلتا 100 ریشه توان دوم گرفته می شود و دلتا 10 که عددی بین 0 تا 10 است به دست می آید.تمامی نتایج موزکست بر پایه دلتا 10 می باشد.

موزکست

آب و هوا چه کاربردی دارد؟

به بیان ساده،هرچه دما بالاتر میره یعنی تغییرات بیشتری تو 24 ساعت گذشته تو رتبه بندی گوگل ایجاد شده.هر دما هم با یکی از 5 حالت آب و هوایی بالا برای نمایش شدت نمایش داده میشه .بنابراین اگه تغییرات عمده ای تو الگوریتم ها باشه دمای بالا و وضعبت هوای طوفانی رو تو اون روز خواهیم داشت.

استفاده از آب و هوا صرفا برای ایجاد جذابیته.

پست کانال

نمونه یک پست وبسیما برای اطلاع رسانی موزکست در کانال تلگرام وبسیما

لطفا نظرات و تجربیات خود را راجع به تاثیر تغییرات الگوریتمهای گوگل بر نتایج کلمات کلیدی سایت و یا وبلاگتان را با ما در میان بگذارید.

نوشته MOZCAST موزکست چیست؟ اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر