۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

7 تغییر در وردپرس 4.6

ورد پرس 4.6  پپر منتشر شد!

پس از گذشت 4 ماه از انتشار وردپرس 4.5،آخرین نسخه وردپرس 4.6، به نام پپر در 16 آگوست 2016 منتشر شد.این نسخه برای تقدیر از ساکسیفونیست محبوب ،پارک فدریک پپر آدامز،پپر نامگذاری شد.هم اکنون این نسخه برای دانلود در داشبورد وردپرس مهیا است.نسخه ی 4.6 با رهبری Dominik Schilling و حمایت  Garth Mortensenو 272 برنامه نویس به ثمر رسید.وردپرس 4.6 به کمک انجمنی ار مترجمان، از 52 زبان دنیا پشتیبانی می کند.وردپرس هدف این نسخه را تمرکز بر روی موارد مهم سایت با احساس راحتی بیشتر اعلام کرده است.در این مقاله به معرفی ویژگی های WordPress 4.6 “Pepper” می پردازیم.

توجه

قبل از به روز رسانی بک آپ کامل (دیتابیس و فایل ها) از سایت خود بگیرید.

به روز رسانی ساده

هنگامی که تم یا افزونه ای را به روزرسانی،نصب یا پاک می کنید،در همان صفحه ای که هستید می مانید.این مسئله باعث راحت تر شدن و قابل تحمل تر شدن اعمال آپدیت ها شده است.این عملیات به کمک AJAX برای ایجاد تجربه کاربری بهتر درون صفحه انجام می گیرد.

سیستم فونت بومی

در نسخه ورد پرس 4.6  داشبورد وردپرس از همان فونتی استفاده می کند که سیستم عامل شما از آن استفاده می کند،گرچه ممکن است این تغییر جزئی به نظر برسد،اما استفاده از فونت بومی سیستم عامل اندکی باعث بهبود عملکرد و همچنین بهبود تجربه کاربری می شود.استفاده از فونت سیستم باعث سریع تر شدن زمان لود شدن،مخصوصا هنگامی که آفلاین کار می کنید، می شود

تشخیص لینک های خراب

لینک های خراب تاثیری بسیار نامطلوبی بر مخاطبان شما می گذارد و همچنون بر سئو وبسایت شما نیز اثر منفی می گذارد. در نسخه ورد پرس 4.6 ویرایشگر وردپرس لینک ها را به طور اتوماتیک بررسی می کند و لینک های خراب را گزارش می دهد.اگر لینکی خراب باشد ویرایشگر وردپرس دور کلمه را با رنگ قرمز نقطه چین می کند و لینک را به رنگ قرمز نمایش می دهد.

پشتیبانی از ایموجی ها

نسخه وردپرس 4.6 از آخرین شخصیت های ایموجی یونیکد 9 پشتیبانی می کند که در طراحی سایت بسیار مفید و کاربردی است.

بازیابی محتوا

بهبودهایی در وردپرس 4.6 اعمال شده تا بازیابی محتوای ذخیره شده آسان تر باشد.در حالی که زمانی وردپرس ذخیره خود کار داشت،اکنون مرورگر شما را وادار می کند تا هر 15 ثانیه محتوا را ذخیره کند.این قابلیت بازیابی محتوا را بسیار ساده کرده و از حافظه cache مرورگر می توان مطالب را بازیابی کرد.

وردپرس ۴.۶

ویژگی های جدید و تغییرات وردپرس در حوزه ی برنامه نویسان

مانند همیشه، وردپرس 4.6 نیز بهبودها و ارتقاهای جذابی برای توسعه دهندگان و طراحان دارد.به معرفی چند مورد از این ویژگی های جذاب اضافه شده می پردازیم:

1. نکات Resource

در برخی مواقع،توسعه دهندگان یک دامنه را برای چند پلاگین prefetch کنند.در نسخه وردپرس 4.6 مرورگرها صفحات مشخص را prefetch می کنند،آن ها را رندر می کنند و از DNS lookup مراقبت می کنند و ارتباط handshake((DNS, TCP, TLS را آغاز می کنند.تمام این عملیات در پس زمینه اتفاق می افتد.

2. requests

در نسخه های قبلی،وردپرس فقط اجازه ی یک درخواست HTTP در یک لحظه را می داد.اما در وردپرس 4.6 کتابخانه PHP جدیدی معرفی شده که در یک لحظه درخواست های HTTP پارالل ایجاد می کند.این مسئله باعث بهبود چشمگیر عملکرد می شود.

3. به‌روزرسانی کتابخانه‌های جاواسکریپت

کتابخانه های جاوا اسکریپت وردپرس نیز در نسخه 4.6 آپدیت شدند تا باعث بهبود عملکرد شوند. از جمله مهم ترین بروز رسانی های انجام شده میتوان به بروز رسانی کتابخانه های  Masonry , imagesLoaded  MediaElement.js , TinyMCE , Backbone.js و… اشاره کرد.

4. استانداردسازی ثبت Metadata

در نسخه وردپرس 4.6 شاهد اضافه شده تابع جدیدی به نامregister_meta() هستیم. این تابع تقریبا مشابه register_post_type() عمل کرده و به ما اجازه ی ثبت کلید های متا را می دهد. به کمک این تابع افزونه ها و توسعه دهندگان قالب های وردپرس می توانند به شیوه ی استاندارد و یکپارچه با اطلاعات متای ذخیره شده به همراه نوشته ها، کاربران، دیدگاه ها و … کار کنند.

ادمین وردپرس

5. کلاس جدید WP_Post_Type :

در نسخه وردپرس 4.6 با استفاده از کلاس WP_Post_Type متغیر wp_post_types  تبدیل به آرایه ای از آبجکت های WP_Post_Type می شود. با استفاده از این کلاس و متد های آن میتوان به بکار گیری انواع نوشته ها، قوانین ریرایت، متا باکس ها، هوک ها و تاکسونومی ها پرداخت.

6. کلاس جدید WP_Term_Query :

با استفاده از این کلاس (WP_Term_Query) می توان ترم های وردپرس را با ساختاری بسیار بهتر تولید کرد و به کار برد.

7.دو کلاس جدید WP_Site_Query و WP_Network_Query

این دو کلاس در وردپرس شبکه به شما اجازه می دهد از سایت ها و شبکه های موجود Query گرفته و آن را به صورت Lazy Load بارگذاری کنید.

نوشته 7 تغییر در وردپرس 4.6 اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر