۱۳۹۵ شهریور ۲۶, جمعه

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم- قسمت ۲

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم ؟  در قسمت اول عوامل رتبه بندی گوگل به ۴ نکته کلیدی آن برای کاربران مدیر سئو اشاره کردیم و در این مقاله ۳ نکته کلیدی دیگر درباره کلمات کلیدی و اهمیت کلمات کلیدی دنباله دار , تکمیل کردن تگ Alt درتصاویر و لینک سازی داخلی بحث می کنیم.

کلمات کلیدی و عبارات دنباله‌دار

کلمات کلیدی تشکیل‌شده از حروف و جملاتی هستند که توسط کاربران و موتورهای جستجو باهدف هدایت به سایت شما تایپ می‌شوند. در دنیای بازاریابی وب، این‌طور کلمات می‌تواند هم شامل کلمات کوتاه و هم شامل کلمات دنباله‌دار باشد.

یک مثال از یک کلمه کلیدی کوتاه ممکن است، “آموزش سئو ” باشد. اگر در صفحه شما درباره آموزش سئو صحبت می‌شود، شما می‌خواهید مطمئن شوید این کلمه در صفحه شما – در حد اعتدال به نظر برسد. اگر مقاله شما دارای ۵۰۰-۷۵۰ کلمه باشد تکرار چهار بار این کلمه کلیدی ممکن است کافی باشد.

کلمه کلیدی “آموزش سئو” ممکن است به شدت رقابتی باشد، مگر اینکه سایت شما دقیقاً با نام، “www.seotraining.com” باشد (البته نه برای کلمات فارسی) ممکن است هم بخواهید برای ساخت صفحه خود از کلمات کلیدی دنباله‌دار استفاده کنید.

کلمات کلیدی دنباله‌دار جملات طولانی‌ترند و اغلب برای کسب رتبه و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شروع آسان‌ترند؛ که این‌ها شامل جملات یا عباراتی هستند که کاربران ممکن است در موتورهای جستجو تایپ کنند مانند. “خرید دوره آموزش سئو ارزان “. ” فیلم آموزش سئو پیشرفته”.

زیبایی استفاده از کلمات کلیدی دنباله‌دار راحتی برای رتبه‌بندی در روزهای اولیه می‌باشد. آن‌ها برای سایت آتوریتی ايجاد می‌کنند، اگر در تمام صفحات مرتبط در سایت شما استفاده شوند، یک روز خودبه‌خود باعث می‌شود برای “آموزش سئو” در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و رتبه کسب کنید.

در یک بازار واقعاً رقابتی ممکن است لازم باشد از جملات حتی طولانی تر مانند، “چطور می‌توانم دوره آموزش سئو ارزان دریافت کنم” استفاده کنید، البته کاربران کمتر این جمله را تایپ می‌کنند، اما این معمولاً بهترین راه برای ایجاد آتوریتی در شروع بازار هدفتان می‌باشد.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

شما همچنین می‌توانید از کلمات مترادف به عنوان بخشی از استراتژی کلی در مطالب خود استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزار یافتن کلمات کلیدی در گوگل کیورد پلنر از کلمات کلیدی مشترک پس از باز کردن یک حساب کاربری استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی جستجوهای مشابه (مرتبط) که در پایین صفحه جستجوی گوگل ظاهر می‌شود استفاده کنید.

اگر شما واقعاً می‌خواهید کارها را ساده‌تر کنید، فقط کافی است که یک نگاه به تبلیغات و عبارت استفاده‌شده در آن‌ها بی اندازید. چراکه افراد با پرداخت پول‌های زیاد برای نشان دادن تبلیغات و تحقیقات خود در صفحه اول گوگل در تلاش‌اند و شما به راحتی به آن دست می‌یابید.

کلمات کلیدی هدف خود را محدود کنید.

شما می‌خواهید که کلمات کلیدی‌تان به طور طبیعی در مقدمه و طول مقاله پخش شده باشد.
هر صفحه در سایت شما باید با استفاده از یک کلیدواژه یا عبارت کلیدی واحد بهینه شده باشد؛ بنابراین، سعی نکنید برای کسب رتبه از “آموزش سئو”،” کلمات کلیدی ” و “بهینه‌سازی سایت” همه در یک صفحه استفاده کنید.

به این خاطر که این تلاش شما را بیهوده می‌سازد؛ و تکرار بیش از حد این موضوع باعث می‌شود گوگل نتواند حدس بزند شما دنبال کسب رتبه برای چه کلمه‌ای هستید و یا برای چه عبارتی می‌خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید؛ بنابراین در یک زمان از یک کلمه کلیدی دنباله‌دار و دو کلمه کلیدی کوتاه استفاده کنید و بعد از عبارات دیگر و یا مترادف به عنوان کلمات کلیدی پشتیبان استفاده کنید.

به عنوان مثال، مقاله‌ای که در حال حاضر دارید می‌خوانید برای “چگونه در صفحه اول گوگل باشیم” بهینه شده است و تلاش ما این است که به مرور آن را برای کلمه کلیدی کوتاه‌تر مثل”صفحه اول گوگل” دارای رتبه کنیم.

تگ Alt و ویژگی‌های تصویر

تگ‌های Alt شبیه تگ عنوان و تگ توضیحات هستند. آن‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا تصاویر را درک کند؛ بنابراین از این‌ها بر روی هر تصویر و به صورت متفاوت استفاده کنید.

مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که آن‌ها را به مقاله یا محصول شما مربوط هستند و کلمات کلیدی اصلی‌تان در آن‌ها استفاده شده باشد.
به عنوان مثال، “آموزش سئو” یک تگ ALT مناسب (ویژگی) برای عکس شما است اگر واقعاً یک عکس از آموزش سئو گذاشته باشید. “دوره آموزش سئو ارزان” هم می‌تواند یک برچسب خوب برای استفاده در تگ عنوان تصاویر باشد.

ویژگی تصویر نیز سایت شما را کاربرپسند تر می‌کند. کسانی که دچار نقص در بینایی و کسانی که تصاویر را خاموش کرده‌اند (برای جلوگیری از تبلیغات) می‌توانند با شنیدن متن تصویر یا دیدن آن بر روی صفحه‌ای که ظاهر می‌شود متن را دنبال کنند.

احتمال ظاهر شدن تصاویر شما در نتایج جستجوی تصویر گوگل بیشتر می‌شود. که این حتی یک فرصت خوب است، به خصوص اگر شما به دنبال این هستید که محصولاتتان به صورت تصویری دیده شود.

لینک های داخلی

لینک های داخلی لینک های هستند که در یک صفحه از سایتتان به دیگر اطلاعات در سایت تان اشاره دارد. در واقع این‌ها بک لینک هایی هستند که به گوگل می‌گویند که شما اطلاعات مهم دیگری دارید و گوگل باید به آن‌ها هم نگاه بی اندازد.

این نوع از لینک ها به سه دلیل مفید هستند:
•    به کاربران اجازه می‌دهد تا در وب سایت شما حرکت کنند.
•    آن‌ها کمک به ایجاد سلسله مراتبی از اطلاعات برای وب سایت می‌شوند.
•    در گسترش لینک های توصیه‌شده (قدرت رتبه‌بندی) در سراسر وب سایت موثرند.

هر کسی که تا حالا یاد گرفته چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرد این درس را هم یاد گرفته که: لینک های داخلی کمک می‌کند تا پایه و اساس تمام تلاشتان را در بهینه‌سازی سایت ببینید.

این اجازه می‌دهد تا شما به موتورهای جستجو نشان دهید که کدام صفحه از مطالب شما دارای بالاترین اولویت هست و همچنین بگویید کدام صفحات به لحاظ محتوا به هم وابسته هستند.

این سیگنالها در نسبت دادن ارزش و معنا به صفحات شما برای موتورهای جستجو فوق‌العاده مفید هستند، و اگر شما وقتی کافی برای مدیریت این سیگنال از طریق استراتژی لینک سازی داخلی قرار ندهید، از چشم موتورهای جستجو هم دور خواهید ماند.

پس حیف است در مدت زمان محدودی که گوگل صرف گردش در سایت شما می‌کند، آخرین چیزی که شما ازش می‌خواهید این باشد موارد مورد نظر برای کسب رتبه صفحات و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اشتباه صورت پذیرد.

بنابراین گوگل تنها عامل رتبه دادن به شما نیست بلکه شما هم از بازدید کنندگان تان می‌خواهید از طریق الگوریتم‌های داخلی گوگل شما را در اولین صفحه نتایج گوگل قرار دهند.

اگر فکر می کنید در فاکتوهای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل نکات دیگری وجود دارد لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : malleeblue

نوشته چگونه در صفحه اول گوگل باشیم- قسمت ۲ اولین بار در آموزش سئو و بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.



from آموزش سئو و بهبود جایگاه سایت در گوگل http://modireseo.com/blog/first-page-google-tips-2/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر