۱۳۹۶ آبان ۳۰, سه‌شنبه

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

اگر کمی در فضای وب و طراحی سایت مطالعه کرده باشید احتمالا نام وردپرس و عبارت طراحی سایت با وردپرس به گوش شما خورده است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS متن باز است که به صورت رایگان در اختیار طراحان وبسایت قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۳ و با تلاش چند کدنویس خلاق و خوش ذوق هسته اولیه وردپرس شکل گرفت و به سرعت مورد استقبال واقع شد. با افزایش کاربران وردپرس، جامعه کدنویسان نیز به سرعت پیشرفت داشت و در حال حاضر میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا روزانه در حال افزودن امکانات جدید به آن هستند.

البته CMS های دیگر مانند جوملا و دروپال نیز در ابتدا مسیر مشابهی را طی کردند ولی طی ۳ سال اخیر وردپرس توانسته فاصله خود را با رقبا بیشتر کرده و امروز سهم بالایی از وب سایت های جهان با وردپرس طراحی میشوند.

میزان محبوبیت طراحی سایت با وردپرس

پنل مدیریت آسان، قابلیت قالب و افزونه نویسی، هسته قدرتمند و بروزرسانی مستمر، دسترسی به منابع آموزشی زیاد، همخوانی کامل با استانداردهای سئو و … از دلایل اصلی رشد چشمگیر طراحی سایت با وردپرس در دنیا محسوب میشوند. در این مقاله تلاش میکنیم مهمترین دلایل انتخاب این سیستم مدیریت محتوا از طرف وبسیما را بررسی کنیم.

چرا وردپرس را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

مجموعه وبسیما یکی از خوشنام ترین و موفق ترین شرکت طراحی سایت در ایران است که در سال ۹۵ موفق شد در جشنواره وب و موبایل ایران به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت شناخته شود. این مجموعه از روزهای آغازین شروع به کار خود طراحی سایت با وردپرس را انتخاب نموده و بیش از ۹۰ درصد سایت های مشتریان را با این سیستم مدیریت محتوا طراحی و پیاده سازی کرده است. مهمترین دلایل ما برای انتخاب وردپرس به شرح زیر است.

پنل کاربری استاندارد و آسان وردپرس

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب سیستم مدیریت محتوا، نحوه مدیریت اطلاعات و بخش های مختلف سایت است. وردپرس در مقایسه با رقبای خود از یک پنل مدیریت کاملا استاندارد و آسان بهره میبرد که برای موبایل و تبلت نیز بهینه سازی شده است. همچنین نرم افزار اندروید و ios نیز برای مدیریت سایت های وردپرس در دسترس می باشد که کار مدیر وبسایت را بسیار ساده خواهد کرد.

پنل مدیریت وردپرس

علاوه براین، پنل مدیریت وردپرس همانند سایر بخش های آن قابلیت ارتقا و افزودن امکانات جدید را داراست و همین مسئله به طراح سایت وردپرس اجازه میدهد بخش های جدیدی برای مدیریت راحت تر محتوا در آن ایجاد نماید. در حال حاضر کلیه پروژه های انجام شده در وبسیما از یک پنل مدیریتی ارتقا یافته و کارآمد بهره مند هستند که امکانات بسیار فراتر از هسته اولیه وردپرس است.

پیاده سازی بر بستر PHP و MySQL

در حال حاضر PHP‌ محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی وبسایت است و طبق گزارش سایت w3techs در نوامبر ۲۰۱۷ نزدیک به ۸۳ درصد سایت های جهان از این زبان برای پیاده سازی هسته سایت خود بهره برده اند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز برپایه php کدنویسی شده و همین امر موجب شده از انعطاف پذیری و قابلیت ارتقای بالایی هنگام طراحی سایت با وردپرس برخوردار باشید.

زبان های برنامه نویسی رایج در طراحی سایت

همچنین وردپرس قابلیت افزودن قالب و افزونه های گوناگون را دارد که همین موضوع موجب شده کدنویسان زیادی در سرتاسر دنیا مشغول تهیه امکانات و قالب های جدید برای این سیستم مدیریت محتوا باشند. تقریبا هر قابلیتی که در طراحی سایت شرکتی یا فروشگاه اینترنتی نیاز دارید در قالب یک افزونه برای وردپرس نیز موجود است و هزینه تهیه این افزونه ها در مقایسه با کارایی شان بسیار پایین است. نکته مهم تر اینکه وجود این گستردگی از افزونه و قالب به ما نشان میدهد که عملا هر امکانی را میتوان بر بستر وردپرس طراحی و پیاده سازی نمود.

تطابق وردپرس با استانداردهای سئو

به جرات میتوان گفت یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت وردپرس تطابق آن با استانداردهای سئو در طراحی سایت است و یک باور و تجربه عمومی وجود دارد که سایت های وردپرسی سریعتر در نتایج گوگل جایگاه کسب میکنند. البته این موضوع در بخش هایی مانند تعریف آدرس دهی صفحات و ساختار هدر صفحه به هسته وردپرس مربوط میشود ولی در بیشتر موارد خروجی صفحات و محتوای آنها توسط طراح سایت وردپرس و مدیر محتوای سایت تولید میشود که البته نقش مهمی در سئو و کسب جایگاه خواهند داشت.

طراحی سایت با وردپرس و همخوانی با استانداردها سئو

مجموعه وبسیما دانش و تجربه بسیار خوبی در طراحی و کدنویسی صفحات وب متناسب با استانداردهای سئو داشته و از همان آغاز فرآیند طراحی سایت با وردپرس به استراتژی محتوایی، استانداردهای کدنویسی، سرعت بالای صفحات و بهینه بودن برای موبایل توجهی ویژه میکند. این امر موجب میشود خروجی سایت در کنار زیبایی از کارایی بالایی برخوردار بوده و عموم مشتریان وبسیما در ۶ ماه اول فعالیت خود در فضای اینترنت موفقیت های چشمگیری در زمینه سئو نیز کسب کنند.

همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و تهیه فیلم در جهت آموزش سئو و مدیریت سایت به مشتریان کمک میکند مراحل تهیه و انتشار محتوا را به خوبی درک کرده و کلیه متون و تصاویر سایت را متناسب با اصول سئو تهیه نمایند.

امنیت بالا و به روزرسانی مستمر هسته وردپرس

شاید برخی از فعالان عرصه طراحی سایت بزرگترین ایراد طراحی سایت با وردپرس را ضعف امنیتی و نفوذپذیری آن بدانند در حالیکه این باور به کلی اشتباه است، گواه این اشتباه سایت های پربازدید و موفقی مانند فدراسیون والیبال ایران، فروشگاه زنجیره ای رفاه و نرم افزار حسابداری هلو هستند که همیشه گزینه های جذابی برای هکرها بوده و مدام در معرض خطر قرار دارند ولی هرگز در طی سالها فعالیت با مشکلی در این زمینه مواجه نشده اند. به طور معمول سایت های اینترنتی در سه سطح امنیتی آسیب پذیر هستند که عبارتند از کاربر، هسته و سرور.

امنیت در طراحی سایت با وردپرس

امنیت وردپرس سمت کاربر

اولین جایی که امنیت اهمیت خواهد داشت مربوط به خود کاربر یا مدیر سایت است. چه بسیار هستند افرادی که اکانت ایمیل یا شبکه های اجتماعی آنها هک میشود ولی این به معنی ضعف آن شبکه یا حتی جی میل نیست بلکه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی یا رمز عبور آنها به روش لو رفته و یا از ابتدا رمز عبوری بسیار ساده و قابل حدس انتخاب کرده اند.

رایج ترین عبارت های به کار رفته برای رمز عبور در سال ۲۰۱۶ شامل 123456، qwerty و 111111 هستند که همگی برای هکرها شناخته شده و قابل حدس هستند. جالبتر اینکه اگر این لیست را به ۲۵ عبارت پرکاربرد افزایش دهیم تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد کاربران شبکه های اجتماعی را پوشش میدهد.

50 پسورد رایج در سال ۲۰۱۶

البته برای وردپرس این موضوع پیش بینی شده است و با ارتقای محدودیت های امنیتی میتوان پسوردهای انتخابی از طرف مدیر را مدیریت کرده و فقط اجازه انتخاب رمز عبور پیچیده و دشوار را به او داد. همچنین اگر کاربری بیش از ۳ بار رمز عبور خود را اشتباه وارد کند از طرف سیستم مسدود شده و تا یک ساعت اجازه فعالیت بر روی سایت را نخواهد داشت. همین امر موجب میشود امکان استفاده از ربات های رمزیاب بر روی وردپرس حذف شود.

امنیت وردپرس در هسته

وردپرس را میتوان محصولی از یک جامعه چند میلیونی دانست و هر شکاف امنیتی در آن میتواند کل این خانواده را با خطر مواجه کند. در نتیجه هسته مرکزی وردپرس همواره در حال بروزرسانی و ارتقا بوده است. در صورتیکه شما همگام با آپدیت های وردپرس حرکت کنید هیچ خطری سایت شما را تهدید نخواهد کرد. بیشتر کاربرانی که با مشکل هک وردپرس مواجه میشوند حداقل یک سال از آخرین بروزرسانی هسته آنها میگذرد.

امنیت سمت سرور

در این بخش نیز وردپرس از سطح بسیار بالای امنیتی برخوردار است و در بیشتر موارد مشکلات گزارش شده از ضعف کدنویس سایت و امکانات اضافه شده به وردپرس است. همچنین ممکن است شما از افزونه های غیراستاندارد یا قفل شکسته بر روی سایت خود استفاده کرده باشید که به طور حتم ریسک هک شدن سایت را افزایش میدهد.

برخی از موارد امنیتی نیز به شرکت ارایه دهنده هاست و سرور مربوط شده و ممکن است نفوذ و تخریب مستقیما از آن بخش اتفاق بیافتد که در این شرایط تفاوتی نمیکند طراحی سایت با وردپرس انجام شده باشد یا با CMS اختصاصی.

استقبال جهانی از طراحی سایت با وردپرس

بخشی از مشتریان وبسیما شرکت های خارجی و مجموعه های فعال در خارج از ایران هستند. جالب است بدانید که این شرکت ها عموما با وردپرس و قابلیت های آن آشنایی کامل داشته و در بسیاری موارد تاکید دارند که طراحی سایت با وردپرس انجام شود. دلیل اصلی این انتخاب جامعه چندمیلیونی وردپرس در زمینه ارتقا و کدنویسی است.

برترین شرکت هایی که از طراحی سایت وردپرس بهره میبرند

این شرکت ها به خوبی میدانند که در صورت وجود هرگونه اختلاف نظر با طراح سایت خود میتوانند ادامه کار را به یک مجموعه دیگر واگذار کنند و یا با گذشت مدتی از راه اندازی سایت به راحتی یک تیم داخلی تشکیل داده و سایت خود را با امکانات جدید ارتقا دهند. در حالیکه اگر طراحی سایت با CMS اختصاصی انجام شده باشد عملا تنها تیم توسعه دهنده اولیه میتواند تغییرات را بر روی آن پیاده سازی کند که البته ممکن است همیشه در دسترس شما نباشد.

تجربیات خود از طراحی سایت با وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای دیگر را با ما به اشتراک بگذارید و دلایل خود برای انتخاب آنها را ذکر کنید.

نوشته طراحی سایت با وردپرس اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر