۱۳۹۶ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

اشتباهات رایج در سئو

بهینه سازی سایت سئو برتر

اشتباهات رایج در سئو وبسایت  که ممکن است در حال حاضر نیز انجامش دهید:

به عنوان کسی که مدت زمان زیادی را صرف تماشای وبسایت هایی که در جست و جوی موقعیت هایی برای  بهینه سازی  کرده است ، متوجه شده ام که اشتباهات رایج در سئو و   الگوها غالبا یکنواخت و خسته کننده شده اند: اشتباهات تکنیکی مداوم!

بیایید با هم مروری به این اشتباهات داشته باشیم! و بنا بر تجربه شخصی خودم، شما حداقل یکی از این موارد را انجام داده و یا خواهید داد.

1No Follow کردن  URL های شخصیتان:

بارها در زندگی سئویی بسیاری از افراد پیش آمده که نیاز به مخفی کردن صفحه از نتایج جست و جو پیدا میکنند.این نیاز به دلایل زیر ممکن است اتفاق بیفتد:اشتباهات رایج در سئو

– برای جلوگیری از موضوعات محتوای تکراری.

– برای مخفی کردن محدوده اعضا

– برای حفظ صفحه محتواهای نازک از ایندکس شدن

– برای مخفی کردن آرشیو ها و صفحات نتایج جست و جوی داخلی

– و ….

این ها کاملا صحیح  و مورد نیاز میباشند. اما خواهشا از تگ  <No Follow> برای انجام دادن این موارد استفاده نکنید.

تگ  No Follow ازایندکس شدن توسط موتور های جستجوگر جلوگیری نمیکند.اما باعث خراب شدن جریان پیج رنک در سایت شما خواهد شد.

به دلایل مشابه بسیار زیادی، شما نباید در رنک پیج سایتتان با استفاده از تگ  No Follow تغییری ایجاد کنید.بگذارید بیشتر توضیح دهم.

این تگ اگر چه از عبور از لینک پیج رنک جلوگیری میکند ، اما گوگل همچنان تعداد لینک های موجود در وبسایتتان را شمارش میکند.به عبارت دیگر، لینک های فالو شده توسط شما از همان مقدار پیج رنک بدون در نظر گیری اینکه آیا دیگر لینک های موجود در صفحه  No Follow  میباشند یا خیر؟، عبور خواهند کرد.

چیزی که کماکان مشاهده میکنم این است که تازه کاران سئو و وبمستر ها از تگ  NoFollow در محتواهای شخصیشان استفاده میکنند. و یا گمان میکند که این کار باعث جلوگیری یک صفحه از نمایش داده شدن در نتایج جست و جو میشود و یا همچنین تصور میکنند میتوانند از آن به منطور سوق دادن پیج رنک به مهمترین صفحات خودشان میشوند.

تگ  No Follow هیچ یک از این موارد را انجام نمیدهد.

زمانی که شما از این تگ استفاده میکنید در حقیقت شما دارید پیج رنک را دور می اندازید.این کار را حتی روی سایت هایی که مایل با ایندکس نشدنشان میباشید ، انجام ندهید.اشتباهات رایج در سئو

اگر شما میخواهید یک صفحه را خارج از ایندکس شدن قرار دهید، این کد را در تگ  HTML خود قرار دهید::

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

2– استفاده نکردن از تگ canonical :

Rel=canonical  در قسمت هد  HTML مانند زیر میباشد:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/url-a.html” />

این دستور به موتور های جستوگر میگوید که به جای پیج  جاری، URL لینک شده باید به عنوان  “canon” توسط موتور های جستجوگر تلقی گردد.

به چه دلیل باید از این تگ استفاده کنید؟ هدف این تگ جلوگیری از ایندکس شدن محتوای تکراری میباشد.استفاده از تگ  canonical به نظر میرسد که از پیج رنک صفحه بدون کانونی به صفحه کانونی عبور کرده است.پس احتیاجی به  نگران شدن برای از دست رفتن پیج رنک جمع شده توسط صفحه غیر کانونی نمیباشد.

این جا، جایی است که بهینه سازان تغییر، اغلب دچار مشکل میشوند. صفحه جایگزین شده در یک تست  A/B باید از تگ  canonical استفاده کند تا صفحه جایگزین، ایندکس نشود

تغییرات در صفحات محصول، مانند جایگزین ها با رنگ های مختلف،یک مثال روتین دیگر میباشند.

المثنی ها میتوانند در هرزمان، URL های رشته های کوئری را ایجاد کند.

3– استفاده ضعیف از لینک های خروجی:

اگر شما در ناوبری سایت گسترده خود (site-wide navigation) در حال لینک دادن به سایت های دیگر میباشید و آن جزو پروفایل های اجتماعی شما نمیشود، بهترین فرصت این است که آن لینک ها را حذف کنید.

از دیدگاه پیج رنک خالص، لینک های خارجی ،ریشه کن اعبار است که به سایت شما بازگردانده میشود.البته به این معنی نیست که شما به هیچ کسی لینک ندهید اما لینک های خروجی در ناوبری سایتتان، تلفات را با تاثیر برصفحه های دیگر، ترکیب میکند.

البته که گوگل از نخستین الگوریتم پیج رنک خود تغییرات زیادی به خود داده است اما دلیل دیگری که اثبات میکند که چرا لینک های خارجی دارای شک و شبهه زیادی میباشند این است که احتمال اینکه اسپم شناخته شوند بسیار بالاست.

لینک های خروجی  در محتوای اولیه به طور کلی یک موضوع نیستند، اما مهم این است که آن ها را برای کیفیت نمایش دهیم.

لینک دادن به همسایه های بد میتواند باعث جریمه شدن سایت شما توسط  تیم اسپم  گوگل شود و یا دچار افت پیج رنک توسط الگوریتم های ضد اسپم شود.

و صد البته که کاملا قطعی است که شما همیشه هرنوع لینک های تبلیغاتی را  No Follow کنید.

4-  لینک های خروجی ناکافی:

ایده << اطلاعات و دانش  کم، خطرناک ترین چیز است>> کاملا در اینجا بکار میرود.درک محدود از اینکه چگونه موتور های جستجوگر کار میکنند باعث این میشود که عده ای باور کنند که نباید به سایت های دیگر لینک بدهند.این در حالی است که همه چیز به این سادگی در این زمینه کار نمیکند.

کیس  مطالعه شده توسط  Reboot online مثال واضحی برای این مورد میشود.آنها 10 سایت با  کلمات کلیدی بی معنی را ایجاد کرده اند که 5 تای انها شامل لینک های خروجی معتبر میباشند و 5تای دیگر خیر.

نتیجه بدست آمده اینگونه بود:

5 سایت شامل لینک های خروجی بهتر از 5 تای دیگر عمل کردند.

جان مولر به طورر واضح و صادقانه اعلام کرده است که لینک های خروجی اختصاا یک فاکتور رای پیج رنک نیستند در حالی که استفاده از آنها باعث افزایش ارزش محتواهای شما میشود و بهنوبه خود میتواند در جست و جو برای ما مناسب باشد.

در متن تحقیق  Reboot online و بیانیه مت کاتز(Matt Cutts)  ، ممکن است یه این صورت تفسیر شود که نقل قول ها، باعث بالا بردن اعتماد در محتواها میشود نه اینکه به این معنی باشد که لینک های خروجی در کل هیچ تایری ندارند.

5 – ساختار ضعیف لینک های داخلی:

برای ساختن لینک های شما بیش از یک راه درست وجود دارد، اما راه های بسیار زیاد غلطی برای انجام آن نیز وجود دارد.

بیایید از پایه شروع کنیم.همانطور که در راهنمای   گوگل بیان شده:

سایت خود را با یک ساختار لینک منطقی بسایزید.ه صفحه میبایست حداقل توسط یک لینک متنی ایستا قابل دستیابی باشد.

سیستم مدیریت محتوای مدرن شما معمولا حداقل از این مقدار به طور خودکار اداره میشود  .اما این قابلیت گاهی اوقات از بین میرود.

یک معماری لینک کاملا یکدست، یکی از مسائل رایج دیگر است.برخی تصور میکنند که هر صفحه ای از طریق پیوند های بیش از حد از جمله لینک هایی که تقریبا نزدیک به تمامی صفحه های روی سایت بدون ناوبری، باید قابل دسترسی باشد.

از چشم انداز یک کاربر، این امر باعث ایجاد مشکلات زیاد و قابل توجهی در ساختن صفحات مناسب میباشد.

به یاد داشته باشید، الگوریتم های بیشتری از پیج رنک وجود دارد.یک سلسله مراتب دسته ای به موتور های جستجو گر کمک میکند تا وبساییت شما را به طور مفهومی درک کنند، که در رتبه بندی سایت شما بسیار مهم است.

در نهایت، در حالی که دقیقا اشتباه شمرده نمیشود اما ما به شدت توصیه میکنیم که محتواهای شخصیتان را به محتوای بدنه ارجاع دهید.

لینک های متنی داخل محتوای بدنه به طور کلی بیشتر از لینک های موجود در ناوبری به حساب می آیند.و همچنین ارزش معنایی بسیار مهمی به آن اضافه میکنند.

6- معماری ضعیف  URL ها:

معماری  URL میتواند مشکلی دشوار با  بدون شکستن جنبه های دیگر سئو ی شما  باشد.بنابراین ما هجوم به این کار را پیشنهاد نمیکنیم و یا ممکن است ضرر های این کار از منفعت آن بیشتر باشد.

چند مسئله رایج:

  • URL های بدون پوشه به غیر از دامنه پرنت(مادر). در حالی که این دقیقا همان فرمی است که مهمترین فحات شما باید به خود بگیرد.صفحات پایین تر از سلسله مراتب باید در پوشه هایی به منظور دسته بندی شدن ، لیست شوند.
  • URL ها با پوشه هایی که درون خودشان صفحات 404 وجود دارد.اگر یک URL زیر یک پوشه لیست شود، بسیاری از کاربران انتظار دارند که این پوشه یک صفحه موثر باشد.از دیدگاه یک معمار، این مسئله از لحاظ معنایی گیج کننده است و از چشم انداز یک لینک داخلی، این مسئله برای داشتن لینک دهی به این صفحات از یک صفحه مادر بسیار ایده آل میباشد.
  • این روزها ، URL  های به درد مخور پر از اعداد و کلمات ، کاملا در مبحث موتور های جستجوگر به ضرر وبسایت شما خواهند بود.اگر بخواهید به طور مطلوب به عملکرد خود در موتور های جسنجو گر کمک کنید،  URL های شما باید شامل اطلاعات مفید و بدرد بخور برای اشخاص باشد.

 

در پاسخ به این مسائل ، دو مشکل و عارضه وجود دارد که شما باید از آنها دوری کنید:

ساختن صفحه 404 و از دست دادن اعتبار لینک موجود.

زمانی که شما معماری  URLهایتان را عوض میکنید، باید مطمئن شوید که صفحات قدیمی به صفحات جدیدتر 301 میشوند.

هرگونه لینک دهی داخلی به صفحات قدیمی باید به روز رسانی شود.به عنوان یک استثا، پست های وبلاگ در دسته بندی های متعدد لیست شده باشند، شک 301 همیشه ضروری نیست.اما در مکان خود، شما باید صفحه برتر را کانونی کنید.

7- استفاده از فریم و چارچوب ها:

فریم ها و آی فریم هادر چند مکان مورد نیاز میباشند.اما شما هرگز نباید از آنها برای هرچیزی که بخواهید ایندکس شوند استفاده کنید.گوگل در این مورد کاملا شفاف بیان کرده که:

فریم ها میتوانند برای موتور های جسنجوگر باعث ایجاد مشکلاتی شوند.زیرا آنها با مدل مفهومی وب مطابقت ندارند.در این  مدل، یک صفحه تنها یک  URL را نشان میدهد.صفحاتی که از فریم ها و یا آی فریم ها استفاده میکنند،  URL های متعددی را داخل یک تک صفحه نمایش میدهند.

گوگل تلاش میکند تا  محتوای فریم شده را به صفحات شامل فریم پیوند دهد اما ما ضمانت اینجام این کار را نمیدهیم.

البته این به معنی نیست که شما هرگز نباید از آنها استفاده کنید.برای مثال: کاری که شما نباید انجام دهید استفاده از فریم ها به عنوان یک روش هدایت محتوا بر روی سایت شما میباشد.این مسئله نه تنها باعث مشکل در ایندکس شدن محتوای شما میشود بلکه معماری سایت شما را خراب کرده و کار بازدید کنندگان وبسایت شما را به منظور ارجاع به محتواهای شما با لینک ها مشکل میکند.

8- استفاده از فرمت های غیر قابل تعویض:

موتور های جستجو توانایی محدودی برای لغزیدن و ایندکس کردن محتوای یافت شده درون تصاویر، فایل های فلش، اپلت های جاوا و ویدیو میباشند.

البته این به این معنی نیست که شما هرگز نباید از این فرمت ها در هیچکدام از قسمت های سایتتان استفاده کنید.چیزی که معنی دارد این است که شما هرگز به موتورهای جستجوگر اعتماد کنید که محتواهای شما را در این فرمت ها به درستی ایندکس کنند  و یا شما باید همیشه محتواهای متناوب برای دسترسی کاربران و موتورهای جستجوگر تهیه کنید.

9 – استفاده نکردن از رونوشت ها:

عدم استفاده از  رونوشت ها و یا کپشن ها(عنوان) برای ویدیو احتمالا شایعترین شکست در ارتباط با فرمت های ایندکس نشده میباشد.

رونوشت ها و کپشن ها به موتور های جستجوگر و یوتیوب اجازه میدهند که ویدیو ها را درک کنند.

اگر یک رونوشت فضای زیادی از صفحه شما را اشغال کند، یک جعبه اسکرول احتمالا بهترین راه حل است.جایگزین هایی که حاوی محتوا در Html میباشنداما از کاربرا ها مخفی میباشند، به احتمال زیاد مخفی در نظر گرفته میشوند و به همین علت باید از آنها دوری کرد.

10- استفاده ناصحیح از خاصیت Alt تصاویر:

همانطور که در بالا ذکر شد، ما باید از استفاده از تصاویر به جای متن دوری کنید.زیرا برای موتور های جستجوگر بسیار مشکل است که تصاویر را تفسیر کنند و بسیار بعید است که آن را همانند متن ها ، تفسیر کنند.

یکی از مسائلی که اینروزها مدیران وب به خوبی از آن اگاه هستند، خاصیت  Alt تصاویر که اغلب به عنوان تگ  Alt  شناخته میشود، میباشد.

تگ  Alt به منظورنشان دادن  جایگزین متن برای زمانی که تصویر قابل نمایش دادن نمیباشد ارائه شده است.به عبارت دیگر ، اگر یک کاربر به هردلیلی قادر به مشاهده تصویری که شما آپلود کرده اید نباشد، متنی که در تگ  alt این تصویر نوشته اید، برای وی نمایش داده خواهد شد.

اما مشکل اینجاست که برخی مدیران وب از آن به طور غلط استفاده میکنند.منظورم این است که انها این تگ را به عنوان یک تگ و کلمه کلیدی در نظر میگیرند ، در حالی که این چیزی نیست که برای آن طراحی شده است.

اغلب اوقات، من به سایت هایی میروم که کلمات کلیدی را در تگ Alt تصاویری به کار میبرند که ارتباط زیادی با موضوع عکس ندارد.

حتی زمانی که کلمات کلیدی مرتبط باشند، اما  اطلاعات مورد نیاز برای اشخاصی که نمیتوانند تصویر را بارگذاری کنند، به همراه ندارد.

به طور کلی، باید تعداد کارکتر های تگ  alt کمتر از 125 حرف باشد.

11-ننوشتن یا تکراری بودن توضیحات متا:

برایم شگفت آور است که گاهی اوقات سایت هایی را مشاهده میکنم که به نظرمیرسد چیزی در مورد توضیحات متا نشنیده اند.این مکان یکی از محدود مکان هایی است که موتور های جستجوگر به شمتا اجازه کنترل کامل را میدهند.

پس این موقعیت و فرصت را از دست ندهید.

توصیف های متا دراسنایپت جستجوی خودکار گوگل جای میگیرند.در حالی که اسنایپت اتوماتیک گوگل همیشه بهینه نیست.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه میتوان دریافت که چه زمانی برای درج کردن توصیفات متا مناسب است و چه زمانی خیر؟

این کاملا به استراتژی کلکه کلیدی شما بستگی دارد.برای پیج هایی با تمرکز بالابا یک عنوان کاملا شفاف، یک توصیف متا بهترین انتخاب است.

بطور خلاصه بسیار مهم است که از توصیف متای کوتاه دوری کنید، همانطور که باید از توصیف بلند نیز اجتناب کنید.

بهترین و ایده ال ترین توصیف، چیزی بین 130 تا 150 کاراکتر در اکثر موارد میباشد.اشتباهات رایج در سئو

12-استفاده نادرست از  subheading (زیر شاخه ها):

در اینجا چند موضوع مرتبط با  Subheading  ها را بیان کرده ایم:اشتباهات رایج در سئو

  • استفاده از تگ H1 برای  subheading ها ! لطفا این کار را انجام ندهید.تگ  H1به منظور ارائه به عنوان یک  title  برای کل پیج ارائه شده است.استفاده بیشتر از یک عدد ، ممکن است موتور های جستجوگر را سردرگم کند.
  • استفاده متناقض از subheading، منظورم این است که پرش مستقیم به تگ  H3 ، بدون استفاده از تگ  H2 میباشد. تگ های  Head  ، سلسله مراتب بسیار شفاف برای موتور های جستجوگر برای خزیدن و درک ایجاد میکند.
  • استفاده از تگ های Head در ناوبری یا منو; من مورد های زیادی را دیده ام که در تمامی قسمت های سایت تگ H1را به اشتراک گذاشته اند، زیرا در یک سرصفحه معمولی برای بخش گنجانده شده بود.درج تگ های  subheading  در داخل  ناوبری، میتواند باعث ایجاد سردرگمی در محتوای متعلق به بدنه شود.اشتباهات رایج در سئو
  • استفاده از bold کردن ها و اندازه در subheading ، در حالی که این مسئله زیاد مهمی نیست اما من به شدت توصیه میکنم تا به تگ های  subheading برچسب بزنید.اشتباهات رایج در سئو

 

13- استفاده ناصحیح از فرمت  Bold کردن:

در حالی که مطالعات بهم وابسته کاملا به این قضیه اشاره میکند که استفاده از فرمت  Bold و ضخیم کردن کلمات کلیدی  رابطه مثبتی با پیج رنک دارد، اما بسیار آسان است که این نتایج را در راه غلط نیز تفسیر کنیم.

SEOPresso آزمایشی را انجام دادند که ببینند چگونه اضافه کردن Bold  و یا تگ  strong به کلمات کلیدیشان بر روی رتبه بندی تاثیر میگذارد.نتیجه آزمایش یک فاجعه بود.

رتبه بندی پیج از 64 به 84 افت کرد.بدیهی است آنها این تست را روی یک صفحه با ریسک بالا انجام ندادند.اما نتایج کاملا قطعی بود.به ویژه از آنجایی که این اثر ها پس از آن که این فرمت ها حذف شدند به سرعت از بین رفتند.اشتباهات رایج در سئو

Sycosure نیز همین آزمایشات را انجام دادند و دقیقا همان نتایج را مشاهده کردند.بعد از اضافه کردن تگ های  Bold به کلمات کلیدی برای یکی از مقاله هایشان، به طور کامل از نتایج جستجو محو شد. در نهایت، صفحه پس از حذف این تگ ها بازگردانی شد.

 

نکته کسب شده در اینجا این میباشد که  بهترین راه برای تاکتیک های سئو دوری از تگ  Bold میباشد.مطمئنا مفید است اگر به جای استفاده از این تگ ها از هایلایت کردن محتواها استفاده کنید.اما به نظر آسیب پذیر میباشد اگر از آن در رابطه با کلمات کلیدی استفاده کنید.اشتباهات رایج در سئو

سخنی با شما

آیا شما متوجه اشتباهات خودتان طی این مقاله شدید؟ نگران نباشید، این مشکل ها به طور غیر قابل باوری رایج میباشند.اما مسئله اینجاست که شما باید این مشکلات را حل کنید و راه حل صحیحی برای آنها بیاندیشید.اشتباهات رایج در سئو

 

 

 

 

نوشته اشتباهات رایج در سئو اولین بار در سئوبرتر- بهینه سازی سایت|طراحی سایت|برندسازی|بهینه سازی وب سایت پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر