۱۳۹۶ بهمن ۲۰, جمعه

تیم حرفه ای گوگل برای بهبود عملکرد وردپرس

همکاری گوگل و وردپرس

گوگل برای اولین بار در wordcamp 2017 وردپرس که در آمریکا برگزار شد شرکت کرده است. غرفه گوگل در این گردهمایی توجه ویژه ای به افزایش سرعت و استفاده از تکنولوژی های مدرن در طراحی سایت های وردپرسی نشان داده است.

در این گردهمایی اعلام شد که گوگل یک تیم ویژه از وردپرس کاران حرفه ای با نام XWP جمع آوری کرده است تا تکنولوژی های مدرن طراحی شده توسط گوگل را در قالب های وردپرسی به کار گیرند. همچنین افزایش سرعت و بهینه سازی کدهای وردپرس از دیگر اهداف گوگل در آینده خواهد بود.

گوگل یک تیم حرفه ای برای بهبود وردپرس جمع آوری کرده است

اولین پروژه ی جدی این گروه با نام Tide به زودی ارایه خواهد شد که بوسیله آن یک رتبه بندی کیفی برای قالب ها و افزونه های وردپرسی ایجاد میشود. با این کار کاربران وردپرس به راحتی تشخیص خواهند داد که هر افزونه تا چه حد مورد تایید و قابل اعتماد است.

چرا گوگل وردپرس را انتخاب کرده است؟

سیستم های مدیریت محتوای بسیاری به صورت متن باز ارایه شده و مورد استفاده طیف وسیعی از طراحان وبسایت قرار گرفته اند. از این میان میتوان به جوملا و دروپال اشاره نمود. مهمترین فاکتور برای سنجش موفقیت یک سیستم مدیریت محتوا تعداد وبمستران و کدنویس هایی است که از آن استفاده میکنند. وردپرس در این زمینه با اختلاف زیادی پیشتاز است. مهمترین دلایل گوگل برای انتخاب وردپرس عبارتند از:

  • در حال حاضر ۶۰ درصد از سایت هایی که با CMS طراحی میشوند از وردپرس استفاده میکنند و نزدیک به یک سوم سایت های جهان با وردپرس طراحی شده اند.
  • جامعه ای بزرگ از متخصصین و طراحان حرفه ای بر روی وردپرس فعالیت میکنند که پشتوانه ای ارزشمند برای پیشرفت و ارتقای آن هستند.
  • کتابخانه ای عظیم از افزونه و قالب های وردپرسی در دسترس است که در واقع بخش عظیمی از مسیر پیشرفت را طی نموده است.
همکاری گوگل و وردپرس در سال ۲۰۱۸

با مراجغه به صفحه سایت های ایران طراحی شده با وردپرس میتوانید نمونه هایی موفق از این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند در ایران را ببینید.

اهداف گوگل در سایت ۲۰۱۸ چیست؟

گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که در جولای ۲۰۱۸ سرعت سایت به یکی از فاکتورهای رسمی رتبه بندی نتایج تبدیل خواهد شد. گوگل به همه توصیه کرده است که تا این تاریخ سرعت سایت خود را به وضعیت Good یعنی بالای ۷۹ در ابزار Page speed insights برسانند.

هچنین گوگل اعلام کرده است که از اوایل ۲۰۱۸ الگوریتم Mobile First Index به تدریج جایگزین الگوریتم قبلی خواهد شد و از این به بعد نسخه موبایل سایت ها اولویت اصلی گوگل برای تعیین جایگاه آنها خواهد بود.

گوگل از سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت در مسیر بهینه سازی سایت ها و افزایش سرعت صفحات به طراحان وب سایت ها کمک و پروژه ی AMP نتیجه این تصمیم بود.

در سال ۲۰۱۸ گوگل بر روی ۳ فاکتور مهم تاکید میکند، سرعت، سرعت و دوباره سرعت!

همه این فعالیت ها نشان میدهد که افزایش جستجوی کاربران از طریق تلفن همراه رشد بسیار زیادی داشته است و گوگل توجه ویژه ای به این اتفاق خواهد داشت. در نتیجه تصمیم گرفته است با سرمایه گذاری بر روی وردپرس عملا طیف وسیعی از سایت های اینترنتی را مورد حمایت خود قرار دهد.

این همکاری چه پیامی برای ما خواهد داشت؟

همه ما به خوبی میدانیم که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای موجود در فضای اینترنت است ولی بسیاری براین باورند که از نظر سرعت و امنیت در بهترین سطح ممکن قرار ندارند. این افراد طراحی سایت با cms اختصاصی را ترجیح میدهند و اعتقاد دارند که نتیحه کار سطح کیفی بالاتری خواهد داشت.

هزینه های طراحی سایت با cms اختصاصی و مشکلات مربوط به پشتیبانی و ارتقای آن موجب میشود که طراحی سایت با وردپرس هنوز یک گزینه بسیار جذاب برای بسیاری از شرکت ها و مجموعه های کوچک و متوسط در فضای اینترنت باشد. حالا با توجه ویژه ای که گوگل به این سیستم مدیریت محتوا داشته است میتوانیم امیدوار باشیم که سهم آن از فضای رقابتی طراحی سایت در آینده ای نزدیک بیشتر نیز خواهد شد.

این همکاری به ما نشان میدهد که اولا باید وردپرس را گزینه ای ایده آل برای طراحی سایت خود بدانیم و البته توجه ویژه ای به کیفیت کدنویسی و سرعت سایت خود داشته باشیم. وردپرس به تنهایی نمیتواند موجب موفقیت شما باشد ولی پیاده سازی یک قالب اختصاصی و قدرتمند در کنار رعایت استانداردهای سئو و بهینه سازی میتواند بهترین مسیر برای ورود به فضای رقابت اینترنتی باشد.

بنظر شما وردپرس چقدر برای شروع یک تجارت مناسب است؟ و در چه شرایطی باید به طراحی سایت با cms اختصاصی فکر کنیم؟

نوشته تیم حرفه ای گوگل برای بهبود عملکرد وردپرس اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر