۱۳۹۵ مهر ۴, یکشنبه

10 نمونه عالی استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت

10 نمونه عالی استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت ها

تکنولوژی های مدرن وب افق های جدیدی را برای طراحان خلاق آشکار کرده است.اگر شما هنوز در سوگ پایان دوران Flash هستید به احتمال زیاد در حال از دست دادن فرصت و امکاناتی هستید که WebGL و HTML5 و سایر کتابخانه ها و زبان های پیشرفته فراهم می کنند.زمان آن رسیده که گذشته را رها کنید و خود را با شیوه ها و متدهای طراحی روز دنیا هماهنگ کنید.

بازی های آنلاین تحت مرورگر یکی از زمینه هایی است که در این سال ها پیشرفت بسیاری کرده است .در مورد غول های عرصه بازی های رایانه ای مانند Call Of Duty و Battlefield صحبت نمی کنیم،بلکه در مورد بازی های کوچکی که در سایت های معمولی اجرا می شوند.از طرفی انکار اینکه امروزه گیمیفیکیشن یک ترند در اکثر زمینه ها محسوب می شود،امری است دشوار.

مانند سایر ابزارهای سرگرمی،گیمیفیکیشن این قابلیت را دارد که با جذابیت و سرگرمی حتی حوصله برترین و خسته کننده ترین چیزها را نیز جذاب و لذت بخش کند.گیمیفیکیشن با استفاده از درگیر کردن مخاطب و جذب کردن او می تواند او را به سمت هدف تعیین شده ی ما سوق دهد.در این مقاله به معرفی 10 نمونه از سایت هایی که از گیمیفیکیشن در طراحی سایت خود استفاده می کنند پرداخته ایم.

1.Colony TV

1-Colony-TV

این وب سایت برای یک درام علمی تخیلی آمریکایی جدید طراحی شده است.این سایت به محض ورود،شما را به یک ادراک واقعی هدایت می کند.جست و جو در نقشه،انجام ماموریت ها،تماشای داستان ها و … امکاناتی است که این وبسایت در اختیار شما قرار می دهد.

2.The Most Decisive Game

2-The-Most-Decisive-Game

ماموریت به دلیل اینکه تنها یک بار در هر روز فرصت انجام آن را دارید اندکی دشوار است.تلفن همراه یا تبلت خود را به حالت portrait در آورده و از ماجراجویی در این بازی پیکسلی لذت ببرید.

3.Futurama: Game of Drones

3-Futurama

اگرچه صفحه به منظور تبلیغ ایجاد شده و بازی در آن قرار ندارد،اما طراحی آن با توجه به گیمیفیکیشن صورت گرفته است. سایت روشن،واضح و جذاب طراحی شده است.استفاده از gif ها دینامیک،ویدئو و محیط کمیک شکل سایت محیطی را ایجاد کرده است که تاثیر عمیقی بر بر مخاطب می گذارد.

4.Game of Scroll

4-Game-of-Scroll

صنعت اتوموبیل همواره یکی از صنعت هایی بوده که از ترندهای طراحی سایت استقبال کرده و بازی های آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بازی باید با سرعت هرچه تمام اسکرول کنید تا برنده شوید.این بازی به کمپین تبلیغاتی سیتروئن جذابیت خاصی بخشیده است.

5.The Avenging Llama

5-The-Avenging-Llama

The Avenging Llama یک سرویس تف کردن (توهین کردن با ارسال ایمیل ناشناس) است که در طراحی این سایت از گیمیفیکیشن و الهام گرفته شده است و طراحی سایت به صورت یک بازی 5 مرحله ای در نظر گرفته شده است.

6.TravelZoo

12-TravelZoo

فرانت پیج TravelZoo به کمک یک کوییز کوتاه و سرگرم کننده طراحی شده است که سوالاتی ادبی مرتبط با نقشه بریتانیا از شما می پرسد.شما 30 ثانیه فرصت دارید که سوال را پاسخ دهید.

7.Trump Donald

7-Trump-Donald

این پروژه در عین سادگی بسیار جذاب و بامزه است.حتی اگر شما از اوضاع درهم و برهم فضای سیاسی آمریکا آگاهی نداشته باشید توجه شما را جلب می کند.شما می توانید تصویر را ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

8.Celebrity Betmatch

8-Celebrity-Betmatch

این میکروسایت مخاطبان خود را به لذت بردن از یک تجربه کاملا ویدئویی دعوت می کند. ویدئو های کوتاه این سایت که از سلبریتی های آفریقایی تهیه شده است باعث خنده ی شما خواهد شد.

9.FarCry Primal

9-FarCry-Primal

FarCry  وب سایتی تبلیغاتی  طراحی کرده است که شما را کاملا در جو بازی قرار می دهد و شما را با این بازی مشهور که جوایز بسیاری دریافت کرده است آشنا می کند.امکان تماشای تریلر ها،دانلود بسته طرفداری و بسیاری از موارد دیگر از امکانات این سایت است.

10.mira

13-Mira

Mira  روشی سرگرم کننده برای تبلیغ و نمایش فریم ورک Hydra  است.یک نرم افزار که تجربه ی مدیتیشن فوق العاده ای را برای مخاطب رقم میزند.کاربران قادر به ایجاد صدا به کمک اجزایی که به طور آشفته پیرامون صفحه پراکنده شده اند می باشند.

 

نوشته 10 نمونه عالی استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر