۱۳۹۵ شهریور ۱۱, پنجشنبه

دوره آموزش گوگل وبمستر

کارگاه یکروزه آموزش گوگل وبمستر

گوگل وبمستر تولز یا همان google search console ابزاری رایگان ولی قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت و بررسی آماری روند پیشرفت یا پسرفت سایت، در اختیار وبمستران قرار میدهد. با توجه به اینکه Google Webmaster Tools مستقیما از طرف خود گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و همین امر اهمیت آموزش وبمستر گوگل را دوچندان میکند.

گوگل وبمستر به ما کمک میکند تا بدانیم ربات های آن چگونه به سایت ما دسترسی دارند و چگونه میتوان حضور بهتری در نتایج گوگل داشت.

چرا باید از Search Console استفاده کنیم؟

گوگل وبمستر در مدیریت و نگهداری سایت به ما کمک میکند تا:

  • از دسترسی گوگل به محتوای سایت و صفحات مطمئن شویم
  • محتوای جدید بر روی سایت را به گوگل معرفی کردن و او را از صفحات حذف شده سایت مطلع نماییم
  • پس از تولید محتوا و انتشار مقالات جایگاه آن در نتایج گوگل و میزان جذب بازدیدکننده را تحت نظر بگیریم
  • از بروز مشکلات احتمالی که موجب از دست رفتن جایگاه در نتایج گوگل میشود جلوگیری کنیم
  • از وجود اسپم و بدافزار بر روی سایت خود آگاه شده و جلوی هکرها بایستیم

همچنین گوگل وبمستر به ما کمک میکند تا بدانیم موتور جستجو و کاربران چگونه به سایت ما دسترسی دارند، این کار به پاسخ دهی به سوالات زیر انجام میشود:

  • با چه کلمات یا عباراتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوید؟
  • چه کلماتی بازدیدکننده بیشتری برای شما جذب میکنند؟
  • آیا اطلاعات تماس شما، قیمت محصولات و اخبار و مقالات شما برای گوگل قابل درک بوده و در نتایج جستجو مشخص هستند؟
  • چه سایت هایی به شما لینک داده اند؟
  • آیا سایت شما استانداردهای بهینه سازی برای موبایل را رعایت کرده است؟

 

چه کسانی باید در دوره آموزش گوگل وبمستر شرکت کنند؟

هرکسی که وبسایت دارد یا مدیر یک سایت است میتواند از آموزش های این دوره بهره ببرد. مهم نیست در سطح حرفه ای باشید یا مبتدی امکانات گوگل وبمستر مورد استفاده شما خواهد بود.

1- مدیر شرکت ها یا وبسایت های بزرگ

حتی اگر بصورت مستقیم از این ابزار استفاده نمیکنید و مدیریت و بهینه سازی سایت را به نیروهای متخصص واگزار کرده اید، برخورداری از این دانش مهمترین ابزار شما برای نظارت بر کارایی و توان آنها خواهد بود. میتوانید گزارشات سایت را بصورت مستقیم دریافت کرده و بر روند پیشرفت و توسعه تجارت خود نظارت کنید.

2- متخصصین سئو و بازاریابی محتوا

بعنوان کسی که مستقیما مسئول سئو و بهینه سازی یک وبسایت است؛ میتوانید بهره زیادی از امکانات گوگل وبمستر ببرید. جایگاه خود در نتایج گوگل را تحت نظر گرفته و ارتقا دهید، نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کنید و استراتژی محتوایی سایت را بهینه کنید. تاثیر فعالیت های گوناگون را بر کسب جایگاه تحت نظر گرفته و بهترین استراتژی ها را شناسایی کنید.

مدیریت عنوان ها و متاها، نقشه سایت، فایل Robots.txt، میزان دسترسی گوگل و تعداد ایندکس صفحات از مواردی هستند که برای سئو سایت شما ضروری خواهند بود.

3- مدیر سایت یا سردبیر

بعنوان مدیر سایت شما باید همیشه از سلامت سایت خود مطمون باشید. مشکلاتی مانند خطاهای سرور، صفحات 404، سرعت پایین سایت و یا حملات هکرها همگی در پنل گوگل وبمستر قابل مشاهده و بررسی هستند.

4- طراح سایت و کدنویس

یکی از مهمترین درخواست های مشتریان استفاده از نشانه گذاری ها در کدنویسی و یا بهره گیری از سرویس هایی همچون AMP در آن است. بعنوان کدنویس و طراح سایت میتوانید صحت پیاده سازی کدها را تحت نظر گرفته و خطاهای احتمالی را برطرف نمایید.

 

سرفصل های آموزش در دوره گوگل وبمستر

مرحله اول – راه اندازی و معرفی

در این مرحله کلیه فعالیت های لازم برای شروع کار با گوگل وبمستر و معرفی یک سایت جدید را به شما آموزش میدهیم. تصور بر این است که سایت به تازگی در گوگل وبمستر معرفی شده و هنوز اطلاعات آماری آن تکمیل نشده است. حتی اگر قبلا سایت خود را معرفی کرده اید به این چک لیست نیاز خواهید داشت.

  • روش های معرفی سایت به گوگل
  • تعیین دامنه اصلی سایت
  • تعیین دسترسی های و کاربران کنسول
  • تعیین هدف گذاری محلی یا International Targeting
  • تعیین میزان دسترسی ربات های گوگل به سایت
  • تنظیمات مدیریتی گوگل وبمستر
  • معرفی نقشه سایت و بررسی صحت عملکرد آن
  • بررسی فایل robots.txt و انجام تنظیمات آن
  • معرفی صفحات اصلی سایت به گوگل وبمستر برای ایندکس سریعتر
  • آشنایی کامل با ابزار Fetch & Render
  • بررسی وضعیت ایندکس سایت

مرحله دوم – نگهداری و نظارت

در این مرحله با نحوه استفاده و مدیریت بخش های مهمی از گوگل وبمستر آشنا خواهیم شد که برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد سایت بسیار ضروری هستند:

  • بررسی عنوان و توضیحات صفحات و ایرادات یا تکراری بودن آنها
  • مدیریت Sitelinks یا لینک های مهم سایت که در گوگل نمایش داده میشوند
  • بررسی و مدیریت لینک ها ورودی به سایت
  • بررسی وضعیت ایندکس صفحات
  • بررسی چگالی کلمات سایت و کاربرد آن
  • شناسایی منابع محدود شده در گوگل
  • حذف صفحات از ایندکس گوگل
  • معرفی صفحات جدید در گوگل

مرحله سوم – مدیریت حرفه ای گوگل وبمستر (دوره تکمیلی)

  • بکارگیری تکنیک های نشانه گذاری و مدیریت آنها در گوگل وبمستر شامل Structured Data, Rich Cards, AMP و آشنایی کلی با پیاده سازی Schema
  • آموزش کار با ابزار Structured Data Testing Tool
  • آنالیز دقیق اطلاعات آماری گوگل وبمستر برای شناسایی صفحات و کلمات ارزشمند، شناسایی پتانسیل های جدید، تحلیل اطلاعات و تصمیم گیری
  • مدیریت لینک های ورودی به سایت و نحوه کار با ابزار Disavow Links
  • مدیریت بخش Blocked Resources و تکنیک های عملی استفاده از Robots.txt در استراتژی محتوایی
  • آنالیز دقیق Crawl Errors و Crawl Stats جهت شناسایی مشکلات سایت و روش های برطرف کردن آنها
  • آموزش نحوه صحیح انتقال سایت به دامنه جدید، بدون از دست رفتن سئو
  • آموزش نحوه صحیح تغییر قالب یا CMS سایت با کمترین کاهش رتبه در نتایج گوگل
  • بررسی موبایل فرندلی بودن سایت و کاربری آسان سایت در موبایل
  • بررسی و بهینه سازی سرعت سایت و صفحات
  • لوکال سئو و ثبت سایت در نقشه گوگل جهت نمایش در نتایج جستجو

ثبت نام دوره آموزش گوگل وبمستر

دوره گوگل وبمستر در دو سطح برگزار میگردد، سطح اول مربوط به مراحل اول و دوم و سطح پیشرفته مربوط به مرحله سوم کار با گوگل وبمستر و ابزارهای مدیریت حرفه ای آن میشود. در این صفحه شما فرم ثبت نام مرحله اول را مشاهده میکنید. دوره اول گوگل وبمستر در روز پنجشنبه 18 شهریور 95 برگزار میشود.

این دوره به صورت نیمه خصوصی و با ظرفیت 8 نفر انجام میگردد. کلیه آموزش ها بصورت زنده و عملی در طول کلاس ارائه خواهد شد، در پایان کارگاه فیلم دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار میگرد.

در صورت تمایل به دریافت گواهی نامه پایان دوره میتوانید هنگام ثبت نام بلیت مربوطه را انتخاب نمایید.

نوشته دوره آموزش گوگل وبمستر اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر