۱۳۹۵ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

۱۸ سؤال درباره سئو که شما می‌ترسید بپرسید!

وقتی اولین بار کارم را درباره سئو و بازاریابی اینترنتی شروع کردم , فکر میکردم همه چیز را درباره SEO می دانم. البته می دانستم که برای بهینه سازی موتورهای جستجو است و برای آنها SEO مهم است , اما یکسری سوالات در طی مسیر بود که نمیدانستم از کی بپرسم و ما در ادامه ۱۸ مورد از این سوالات را برای شما ذکر کرده ایم.

۱-    SEO چیست؟

SEO  مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است و اشاره به روش‌های دارد که به وب‌سایت شما کمک می‌کند در نتایج جستجو برای افرادی که به دنبال نام تجاری شما، محصول یا خدمات از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و … هستند بهتر دیده شود.

۲-     تفاوت بین نتایج جستجوی معمولی و پرداختی چیست؟

نتایج معمولی، نتایجی هستند که در موتورهای جستجو بر اساس یک الگوریتم، به‌صورت رایگان، ظاهر می‌شوند. نتایج پرداختی شامل مواردی است که در بالا یا کنار صفحه ظاهر می‌شود و شامل لینک‌هایی هست که تبلیغ‌کنندگان برای نماش در موتورهای جستجو پرداخت می‌کنند.

درباره سئو

۳-     متای توضیحات چیست و آیا بکار بردن متا تگ توضیحات هنوز هم مهم است؟

متاتگ توضیحات متنی است که در زیر صفحه شما درنتیجه موتور جستجو ظاهر می‌شود که توضیح می‌دهد که صفحه درباره چه چیزی است. به‌عنوان‌مثال، توضیحات متای این صفحه‌این است “یافتن پاسخ سؤال‌هایی که شما می‌ترسید درباره سئو و بهینه‌سازی سایت بپرسید.”

متای توضیحات هنوز هم مهم است و برای این استفاده می‌شوند تا محلی برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی باشند که خزنده‌ها در مورد محتویات صفحه شما بیشتر بدانند. در حال حاضر، بیشتر مهم است که شما چیزی قانع‌کننده بنویسید که باعث شود خوانندگان با کلیک کردن نرخ تبدیل ناشی از نتایج موتورهای جستجو به وب‌سایت شما را بهبود بخشند.

۴-     آیا باید نام دامنه من شامل کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده باشد؟

اگر شما دامنه اصلی را فقط به‌منظور یک کلمه کلیدی و بهینه‌سازی بخرید کار درستی نیست، چون ممکن است به سئوی سایت شما صدمه بزند. ولی اگر نام شرکت شما اتفاقی طوری است که کلمه کلیدی دران بکار رفته است، خوب است. ولی دنبال دامنه‌های بلند و عجیب غریب که بگوید منظور شما چیست نباشید.

۵-    چگونه بفهمم که چه موقع تعداد کلمات کلیدی مورداستفاده در یک صفحه درست است؟

متأسفانه، من نمی‌توانم تعداد دقیق و “صحیح” کلمات کلیدی در یک صفحه را به شما بگویم، عمدتاً به این دلیل که باعث ایجاد روش اشتباه در مورد بهینه‌سازی کلمه کلیدی می‌شود.
اندازه ی دقیقی برای چگالی کلمه کلیدی که شما باید مورد هدف قرار دهید وجود ندارد – درواقع استفاده بیش‌ازحد یک کلمه کلیدی می‌تواند باعث مجازات سایتتان بشود. فقط خودتان را جای خواننده بزارید و هر وقت نیاز است از آن استفاده کنید.

۶-     چه تفاوتی بین لینک‌های داخلی و بیرونی سایت وجود دارد؟

لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که در داخل خود سایت شما هستند و با کلیک روی آن به یک صفحه دیگر از سایت خودتان هدایت می‌شوید.
لینک‌های بیرونی لینک وب‌سایت‌های دیگر است که به مطالب شما هدایت می‌شوند که هر دو برای سئوی سایت باارزش است.

۷-    چه تعداد لینک داخلی برای هر صفحه از سایتم نیاز دارم؟

درست مثل‌اینکه باید از تکرار بیش‌ازحد کلمات کلیدی در مطالب خود جلوگیری کنید، از استفاده بیش‌ازحد لینک سازی داخلی در محتوا نیز باید اجتناب کرد. فقط موقع که باعث بهبود تجربه خواننده می‌شود استفاده کنید.

۸-     علامت “|” در کجای صفحه‌کلید من قرار دارد؟

برای پیدا کردن این نماد تصاویر زیر را مشاهده کنید. البته به نوع صفحه کلید شما نیز بستگی دارد.

درباره سئو

درباره SEO

۹-    آیا برای اینکه خودم سئوی سایت را انجام دهم نیاز به کد نویسی دارم؟

برای هر عنصر از بهینه‌سازی جستجو شما نیاز به دانش کد نویسی ندارید. ولی برای برخی از تاکتیک‌های SEO پیشرفته‌تر باید یک درک پایه‌ای از کدها داشته باشید، اما برای همه قسمت‌ها لازم نیست.

۱۰-    فایل robots.txt چیست؟

صفحه‌ای است که به موتورهای جستجو در مورد اینکه صفحات یک شرکت می‌خواهند خزیده یا نمایه شوند، اطلاعات می‌دهد. شما می‌توانید این صفحه را از مسیر yourdomain/robots.txt  پیدا کنید.

۱۱-     فایل sitemap.xml چیست؟

این فایل یک شاخص از تمام صفحات سایت شما است؛ و یک مرجع سریع برای موتورهای جستجو از محتوایی که می‌خواهید نمایه شوند، می‌باشد.

۱۲-     تفاوت بین نمایه شدن و خزیدن چیست؟

هنگامی‌که موتورهای جستجو از طریق محتوای وب به سایت شما نگاه می‌کنند، آن‌ها در حال خزیدن در سایت شما هستند. همان‌طور که آن‌ها در سایت شما می‌خزند، آن‌ها محتوا را نمایه می‌کنند که در صفحه اول موتور جستجو ظاهر می‌شود. بااین‌حال، چیزی که مهم است به خاطر داشته باشید این است که همه محتواها نمایه شوند. موتورهای جستجو همان‌طور که در حال خزیدن هستند انتخاب می‌کنند که کدام محتوا قرار است نمایه بشود و یا نشود.

۱۳-    چگونه می‌توانم ببینم کدام صفحات نمایه می‌شوند؟

به‌آسانی با تایپ کردن عنوان site: www.YOURDOMAIN.com در گوگل می‌توانید ببینید کدام صفحات سایت شما نمایه می‌شوند.

۱۴-     چرا شما نیاز به متن جایگزین (ALT Text )  بر روی تصاویر خوددارید؟

موتورهای جستجو نمی‌توانید تصاویر را بخوانند، اما آن‌ها می‌توانند متن را بخوانند. متن ALT کمک می‌کند تا آن‌ها بفهمند که تصاویر درباره چه چیزی می‌باشد. به‌علاوه، اگر به دلایلی یک صفحه درست بارگذاری نشود و عکس دیده نشود، مردم می‌توانند از طریق متن جایگزین بفهمند عکس درباره چه چیزی است.

۱۵-     چقدر طول می‌کشد تا نتایج ناشی از سئوی سایت را ببینم؟

چند عامل مختلف است که تعیین خواهد کرد که نتایج با سرعت (یا به‌آرامی) به وجود خواهد آمد؛ که در لیست زیر آمده است، اما محدود به این‌ها نیست:
•    چقدر محتوا تولید می‌کنید
•    کیفیت محتوای شما چقدر است
•    چگونه محتوای موردپسند مخاطبان شما می‌گردد
•    آیا شما یک سایت بزرگ یا کوچک با دامنه قوی یا ضعیف تخصصی دارید
یک سایت بزرگ احتمالاً می‌تواند در چند روز نتیجه بدهد اگر موتورهای جستجو به‌طور منظم در دیدن نتایج به خزیدن بپردازند. فرایند سایت‌های کوچک‌تر به‌احتمال‌زیاد طولانی‌تر خواهد شد چراکه آن‌ها کمتر خزیده می‌شوند. قبل از اینکه شما به تغییر استراتژی خود در سئو بپردازید حداقل یک هفته صبر کنید، اما اگر یک برند تجاری جدید ثبت کرده‌اید احتمالاً نزدیک به یک ماه زمان می‌برد.

۱۶-    آیا باید کسی رو برای انجام SEO استخدام کنم؟

استخدام کسی به‌صورت داخلی و یا خارجی برای انجام فرایند سئو سایت شما مفید است ولی اگر آن شخص با قوانین جدید سئو آشنا نباشد می‌تواند خطرناک باشد.

۱۷-     یک هدف خوب برای ایجاد سئو و بهینه‌سازی سایت شما چه چیزی می‌باشد؟

هنگامی‌که شما در مورد هدف سئوی سایت فکر می‌کنید، فقط درباره اینکه چگونه در بالای لیست باشم و یا بازدیدکننده بیشتر داشته باشم فکر نکنید بلکه درباره بازاریابی و اینکه چقدر کیفیت ترافیک و هدایت بازدیدکنندگان به سایت شما کامل است نیز بی اندیشید.
آیا کسانی هستند که از طریق سئوی سایت شما را پیدا کنند و درواقع چشم‌انداز واجد شرایط برای کسب‌وکار شما را مشاهده کنند؟ اگرنه، آیا واقعاً مهم است که ترافیک وب‌سایت شما افزایش داده شود؟
هدف خود را تعیین کنید و ببینید که آیا ترافیک کلی و یا ترافیک هدف‌دار و بامعنی برای شما مهم است. اهداف خود را فقط بروی ترافیک نگذارید بلکه بیشتر بازاریابی صحیح را در برنامه داشته باشید.

۱۸-     در چند سال اخیر در فرایند سئو و بهینه‌سازی سایت چه تغییری ایجادشده است؟

زیاد! بنابراین نیاز است همواره از آخرین تکنیک ها و رازهای سئو باخبر باشید. شما می توانید از سایت مدیر سئو این اطلاعات را دریافت کنید.

اگر فکر می کنید سوالاتی دیگری درباره سئو وجود دارد که باید در لیستمان اضافه می کردیم لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

 



from آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی http://modireseo.com/blog/answers-18-seo-question/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر